Läna ut häst.

suisyola

Trådstartare
Vet inte om tråden hammnade rätt men men..

Ska låna ut min häst e de tänk,ni som lånat ut hästen vad i utrustningsväg har ni oxå *lånat *ut då??

Sadel och träns kommer jag att lämna med men täcken och dylikt
,hur har ni gjort?

Sv: Läna ut häst.

Jag är lite pedantisk och mammig av mig, så om det var jag skulle jag skicka med de grejer jag ville att hästen absolut skulle ha/de grejer jag ville skulle användas på hästen. Dvs om jag ville att han skulle gå täckad skulle jag skicka med mina täcken. Etc.

Sv: Läna ut häst.

Nu lånar jag ut min häst till en tjej. Hästen bor kvar i mitt stall hemma på vår gård, alla mina saker har hon fri tillgång till. Om hon förstör något eller hästen förstör något är det hennes ansvar att ersätta detta.
Men om jag hade skickat i väg min häst som det egentligen var tänkt tror jag inte jag hade lånat ut alla mina saker. Självklart träns, sadel, grimma, grimskaft, täcke om hästen nu har det, hästens ryktborstar. Där hade det nog tagit stopp. En ev fodervärd som var här och provred ville inte få med ryktsaker, täcke mm utan det skulle hon köpa själv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 412
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar