Låna ut fölmärr, livmoder?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Är det någon som gjort det? Hur har ni gått tillväga? Har nämligen inte bestämt mig för om jag ska betäcka Lillcaksa igen iår.. vill inte stapla hästarna på hög då jag inte vet om dom är säljbara ännu.. men samtidigt är det ju dumt att hon bara går och käkar ett år och kostar pengar..

Kan man låta någon annan betäcka henne men ha kvar henne hemma kanske? hon kommer ha föl vid sidan så jag vill inte skicka iväg henne.. Sedan ta betalt för uppehälle.. undrar om någon skulle gå med på det? Aja bara funderingar..

Tankar?

Sv: Låna ut fölmärr, livmoder?

JAg lånade en märr för att ta föl för 13 år sedan. Visserligen tog jag hem henne till mig så det blir ju inte riktigt samma sak. Det var inga problem, jag stod för alla kostnader för stoet och ägaren fick uppfödarerätten på fölet.
Är det ett sto med eftertraktad stam så kan det ju vara värt ett försök iaf.

Vaddå.. fick den andra uppfödarrätten och du stod för alla kostnader? Vad fick du ut av det?

Jaha! jag trodde det var tvärtom, att du lånade ut.. det var därför jag blev lite förvirrad..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 953
Senast: Gelina
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
Avel Hallå! Har en vän som behöver lite hjälp, då jag inte kan ge henne ordentliga svar vänder jag mig till hjälpande medmänniskor =)...
2
Svar
32
· Visningar
4 154
Senast: ZaNdRoRiA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar