Lämplig lön till 12-årig barnvakt/kattvakt?

prinsus_

Trådstartare
Vår son är 6år och och hans lärare i förskoleklassen har en 12årig pojke som ska börja vara barnvakt åt honom ibland. 12-åringen ska även cykla hit när vi är bortresta en och mata våra katter. Vad är lämplig lön till en 12åring för såna jobb? Jag har frågat pojkens mamma och hon tycker jag ska fråga nån kompis som har barn som sitter barnvakt så nu frågar jag er, vad är en passande ersättning? Är 50kr i timmen lagom?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 921
Övr. Katt Min vackra Molly har ju omplacerats till ett nytt hem då hon inte trivdes varken som gårdskatt eller ihop med andra katter, var rädd för...
Svar
4
· Visningar
2 091
Senast: Megs
·
H
Övr. Barn Bor ihop med sambo och hans 2 söner på 12 och 14 år. Behöver lite råd från andra. Jag och sambon träffades för 5.5 år sedan, vi har...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 086
Senast: mimmipigg
·
K
  • Låst
Övr. Barn Känner mig som världens mest värdelösa mamma ibland.... :( Vår 6-årige son bor sedan ett halvår tillbaka 10 dagar hos sin pappa och 4...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Irre-76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp