Lämplig bur till pygméigelkott?

Sv: Lämplig bur till pygméigelkott?

Alltså det ser i stort sett ut som en vanlig mus, fast har lite längre nos. Har ingen aning om varför det heter igelkottsmus egentligen. :D

jag väntar med spänning på bilder. dom små djuren är ju för söta :love:

Taggmöss brukar kallas igelkottsmus ibland ;) :D. Men varför ska du ha en sån..? :angel:

Jag har träffat några, och dom har varit hemskt otrevliga :eek:. Bitits och hållt på så fort man ska ta upp dom och så. Eller så har jag bara träffas dumma exemplar :p.

jaså?

Jag ska läsa på om dom innan jag köper, vet inte så mycket.

Jag vill ha sällskap i lägenheten. Och kanin får inte följa med. Behöver något som är lättskött och kan åka buss. Skulle egentligen köpte en hamster men blev kär i en taggmus.
Dom på den djuraffären var väldigt livliga och trevliga.

edit: Nu blir ajg förvirrad. Sökte på taggmöss och fick upp en sida med lite skötselråd. Typ inget stämde överens med de de sa i djuraffären. Jag litar inte helt på affärerna men lite koll bör de väl ha?

Senast ändrad:

*kl*

Nu ska jag hämta min sjutusentaggare. Håll tummarna för att allt går bra. Wiiiiiie! :bump: :bump:

Liknande trådar

Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 529
Senast: Millz
·
Däggdjur min granne som bor typ 20 meter ifrån oss, har haft två kaniner.. ena dog för ett halvt år sen ungefär förmodligen då andra grannens...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: Tinuri
·
Övr. Djur Jag har blivit lite småsugen på ett husdjur. Dock vet jag inte vilket djur (det är under alla omständigheter inte aktuellt just nu)...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: gosebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar