Vilket djur skulle passa mig?

Sv: Vilket djur skulle passa mig?

Jag har inga problem med att släppa ut dem, så det borde vara ok. Det jag menade var mer att hålla på och gosa i timmar och lära dem trix och sånt (som det verkar vara med råttor tex).

Det är jättebra att ni skriver om sånt här förresten. Allt för att djuren ska ha det så bra som möjligt!

Loveponies: Ett rejält lager torv och spån, funkar det?

Nu ska jag gå och se om jag hittar någon bra bok på vår lilla bokhandel här i närheten! Hyser i och för sig inte så stora förhoppningar, de har ett lite märkligt sortiment, minst sagt...

Jag vet inte, jag kan egentligen inte så mycket om gerbiler, men jag vet att de gerbiler jag har sett som bott i vanliga gnagarburar inte har mått speciellt bra, utan de har bara stått och grävt konstant emot burbottnen... :(
Och när man såg vilket system av gångar och grottor de skapade i torvblocket vi hade åt dem så insåg man hur fel det vore att hålla dem så att de inte kan få gräva.

Har man tur så gräver de ju ut sovkammare och barnkammare mot glasväggen på akvariet, då ser man dem ju lite oftare...

Men jag antar att ett tjockt lager med torv i botten på buren är bättre än inget alls...

Man kan ju bygga som en bassäng i en del av buren med 15-20 cm strö åt dem att gräva i. De drunknar väl inte i det bara?

Okej. Ja för något jag har svårt för är när människor skaffar djur för att dom vill ha nåt sött att titta på. Och sen inte håller efter dom. Men då förstår jag att det inte alls var så du menade. :)

varför inte en leguan eller någon form av reptil?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 201
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 953
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar