C
Curly
Jag och sambon funderar på att skaffa en till hund. Vi har en 5½-årig Jack Russell/Silky Terrier-hane redan. Jag var ganska sugen på en CKCS, men det är tydligen inte min sambo. Vi funderar nu istället på en lite större hund (ingen terrier). Ev. en blandras. Vår hund är väldigt go med människor och även med andra hundar som han träffar. Problemet med honom är att han skäller på hundar vi möter på promenaderna. Han har lekt en del med en stor tik och en kastrerad hanne ungefär i hans storlek och det gick jättebra.
Frågan är om man ska ta en valp, en äldre hund och vilket kön som är bäst för honom. Skaffar vi en tik så kastrerar vi säkerligen honom, men att ha två hannar tillsammans?! Han har en benägenhet att försöka jucka på andra hundar och även ibland människor, men det har blivit bättre med åren.
Frågan är om man ska ta en valp, en äldre hund och vilket kön som är bäst för honom. Skaffar vi en tik så kastrerar vi säkerligen honom, men att ha två hannar tillsammans?! Han har en benägenhet att försöka jucka på andra hundar och även ibland människor, men det har blivit bättre med åren.