Lampa + bilbatteri?

Karros vantar

Trådstartare
Behöver lite tips. Har ett utrymme där det inte finns el inkopplat och jag behöver ha belysning där under halva tiden av dygnet ungefär. Hur kan man lösa det? Finns det lampor som man kan driva med bilbatterier? Har provat vanliga batterilampor, men batterierna tar ju slut jättefort.

Sv: Lampa + bilbatteri?

bilbatterier är 12v, så valfri lampa för 12volt fungerar givetvis.

Bilbatteri eller annat uppladdningsbart batteri, solpanel och diodlampor som drar lite ström.

Titta in i båt- och husvagnstillbehörsaffärerna på nätet. De har massor med tillbehör för 12V.

Men jag skulle kika på jultillbehören, numera finns det massor med applikationer med dioder där batterier räcker i evigheter. Då kan du ha vanliga AA-batterier med en vanlig batteriladdare på som backup!

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
742
Senast: Raderad medlem 142658
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 894
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 357
Hemmet Vi har köpt en Plåtis :love: och ett önskemål från en familjemedlem är en sån där nattlampa som förvandlar taket (och väggarna??) till...
Svar
10
· Visningar
1 103
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Rasvals-tråd
  • Valp 2025