Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, det har faktiskt gått bra hittills! fast tackan verkar inte riktigt må jättebra utan ligger ner ganska mkt och har mkt flytningar där bak. Gissningsvis för att jag var därinne och rotade igår. (har för övrigt gjort det med telefonkontakt med veterinär + att han lämnade en flaska tetracyklin-preparat när han var här en av gångerna :smirk:, ansåg att jag skulle ge en engångsdos av det OM jag fått gå in och lägesrätta... Är det vanligt att man gör så eller är detta ytterligare en av den veterinärens hembakta idéer? :smirk: )javill skrev:Oj, hur har det gått med sista lammet ameo? Synd med de dödfödda men, det var kanske lika bra det? Tänker på om hon strulade sist. Jag håller tummarna för att hon tar hand om det.
Man kan ju kanske höra med bveterinären om han har nåt sånt? För det är kanske lite väl mycket pengar för att kolla ifall två tackor är dräktiga...Prillan skrev:Till Ameo; såg även idag att i en av våra postorderkataloger för lantbruks djur finns det nån typ av mätare som kollar dräktighet på får o svin... men kostar ca 3000,-
ameo skrev:Exakt vad innebär mönstringen?
Förmodligen något jag borde veta, men...
Grattis! Närmast 23Fraggel_Tess skrev:Jag gissar på 22 lamm för detta året verkar bli ett tvillingår!