Lämna VALP utanför affär...

Poxz

Trådstartare
Den här stackars killen blev av med sin valp utanför en affär.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1102790/hernans-valp-stals-vid-affaren

Frågan är - hur vågar man lämna en valp utanför affären i en kvart över huvud taget...? VUXNA hundar kan ju bli stulna, och än värre med valpar som säkert är mer lättsålda.

Visst, jag har också lämnat min hund utanför affären några gånger. Men han var vuxen, och det är dessutom inte alla som vågar sig fram till en stor schäfer hur som helst. Dessutom vet jag inte om han hade följt med vem som helst heller. Men jag var jätteängslig hela tiden jag var inne i affären.

Och en valp skulle jag inte våga lämna.
Tycker väldigt synd om killen, men samtidigt känns det som om det var lite dumt gjort...
Men det är kanske inte så lätt att lämna valpen hemma heller om man inte har någon som kan passa den.

Sv: Lämna VALP utanför affär...

Ja,vad svarar man på detta?!Håller med,det var dumt att lämna valpen utanför affären,men som du skrev,valpen kanske inte var ensamhetstränad och inte klarade av att vara ensam.Vad gör man då om man behöver handla och inte har någon som kan passa hunden så länge? Men mest kritik vill jag ändå ge den som stal valpen,jäkla människa alltså.:(

Jag har himla svårt att förstå det här med att lämna hundar utanför affärn. Visst det är upp till var och en men jag förstår det fortfarande inte.

Hade någon här lämnat sin laptop stående utanför affärn :confused: Det är ju så potentiella tjuvar ser eran hund. En bunt med pengar utanför en affär, bara att lossa kopplet och lomma iväg med sina 10 000...

Läste det i kvällstidningen innan.
Ja, det var dumt att lämna valpen men ÄNNU dummare av någon idiot att stjäla den. Det är det värsta i den här historien tycker jag.

har inte läst länken, men jag är kluven i det ämnet ..

Dels förstår jag inte varför man ska binda en hund utanför affären. Har gjort det själv när jag var yngre men skulle aldrig falla mig in i dagens läge där man läser titt som tätt om hundtjuvar.

Sen förstår jag inte vitsen med att stjäla andras saker. Är den inte din så låt bli, hur svårt kan det vara..

Visst, ingen ska ju ta en valp utanför en affär, med det händer ju och jag har aldrig, och skulle aldrig lämna min hund obevakad i den situationen.

Nu lämnar jag inte mina själv utanför en affär då mina klarar att vara själva samt att affären ligger ca 50 m från där jag bor,men jag hade inte ens tagit laptoppen om den låg en utanför.Dels så är den inte min,den tillhör någon annan samt att någon kan se mig ta den. och bli betraktad som tjuv är det sista jag vill.Men jag kanske är FÖR ärlig då???

Nu lämnar jag inte mina själv utanför en affär då mina klarar att vara själva samt att affären ligger ca 50 m från där jag bor,men jag hade inte ens tagit laptoppen om den låg en utanför.Dels så är den inte min,den tillhör någon annan samt att någon kan se mig ta den. och bli betraktad som tjuv är det sista jag vill.Men jag kanske är FÖR ärlig då???

*svarar fast det inte är riktat till mig*
Nej, det tycker jag absolut inte!
Jag skulle heller aldrig stjäla NÅGOT. Har inte gjort det heller, har aldrig snattat ett tuggummi ens en gång.

Om allt här i världen var som det skulle så skulle ingenting bli stulet. Den som stal valpen är naturligtvis den stora idioten i det här.

Nej jag hade inte heller stulit en laptop även om den låg där. Men hade du vågat lämna en? Jag litar inte ett dugg på folk.. för ett tag sen snodde dom min moppe utanför. Det var styrlås och den funkande inte :smirk:

Du är inte för ärlig, du är för naiv. För andra är inte så ärliga!

*svarar fast det inte är riktat till mig*
Nej, det tycker jag absolut inte!
Jag skulle heller aldrig stjäla NÅGOT. Har inte gjort det heller, har aldrig snattat ett tuggummi ens en gång.

Om allt här i världen var som det skulle så skulle ingenting bli stulet. Den som stal valpen är naturligtvis den stora idioten i det här.

Ingen fara:)
Ja,tänk om man kunde ändra världen till det bättre....
Jag har kommit så långt att jag vill stå som föredöme för det jag gör iallafall.Brukar gräla om detta med sambon då han mer "står sig själv närmast" och jag vill tänka mer på andras känslor och hjälpa om jag kan.Förlåt att jag kom bort från ämnet men skurken är iallafall den som tog hunden och ägeren borde tänkt sig för.....

I Malmö har detta hänt många gånger på sista tiden och det har stått mycket i tidningar. Därför fattar jag inte hu rnågon kan vara så oansvarig och lämna sin hund utanför en affär, oavsett om den är valp eller vuxen. är man int mer rädd om sin hund än så och bryr man sig inte mer om den än att riskera att någon tar den eller är dum vi den?
Jag skulle ALDRIG lämna min hund utanför en affär och absolut inte där denna killen satt sin hund. Det är inte det säkraste området och det har försvunnit hundar i närheten tidigar.

Jag håller fullständigt med! Hunden kan dessutom råka ut för otrevliga saker även om den inte blir stulen. Jag skulle aldrig lämna hunden bunden utanför en affär.

Fast häromhelgen fick jag panikköpa ett busskort, så jag bad en tjej hålla ett öga på honom.

Jag tycker att det är korkat att lämna sin hund utanför en affär, oavsett ålder.

Att hunden blir stulen är liksom bara EN av alla saker som kan hända..

Att hunden blir stulen är liksom bara EN av alla saker som kan hända..

precis min tanke också. Hunden är ju rätt utsatt om den sitter bunden och ensam, kul om det kommer fram ett gäng snorungar och ska tuffa sig till exempel.

Ska man handla kan man lämna hunden hemma tycker jag, i allafall om det är planerat. Själv skulle jag aldrig våga lämna nån av mina hundar utanför affären ens om jag bara skulle in 1 minut och handla...kan hända mycket på den minuten :crazy:

På tal om valp utanför affären så var jag och handlade en dag då det kom in en tjej med en valp av mindre ras innanför jackan. Valpen var väl gissningsvis 8-9 veckor. Kassörskan uppmärksammade dock att tjejen kom in i affären och ropade att "du får inte komma in här!".
Tjejen gick ut och jag fortsatte att handla och när jag sedan kom ut från affären satt den lilla valpen fastbunden i en soptunna och såg väldigt förvirrad ut samtidigt som den pep och gnällde och snurrade runt på stället för att den tyckte det var väldigt kallt om tassarna (var runt -15 grader)... Kom i allafall ett äldre par som gullade lite med den och sen hoppades jag att tjejen skulle ha handlat klart snart. Tyvärr hade jag inte tid att stanna och se efter.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst på Buke i många år, men inte reggat mig förrän idag. Nu behöver jag hjälp med att tänka! Jag har ofta tänkt att det inte...
Svar
17
· Visningar
1 723
Senast: fetange
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 365
Senast: mmbot
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 680
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Gör ni det eller inte? Hur motiverar ni ert val? Ofta ser man en eller två hundar sitta uppbundna utanför ica, med massor av folk som...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 459
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka