Lämna hästen på utbildning - vad gäller?

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte lämna iväg mina två femåringar på inkörning till våren/sommaren. Har dock aldrig lämnat iväg på utbildning, så jag undrar lite vad jag ska tänka på? :) Kontrakt förstår jag, men hur brukar det fungera med försäkring osv? Vad brukar gälla om hästen skadar sig under utbildningstiden?

Jag brukar ha o kontraktet att ägaren står för ev veterinärkostnader. Hästen skall vara försäkrad och lämnas på hästägarensansvar.
Skadar den sig får ägaren stå för ev kostnader

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka