Lämna hästen på utbildning - vad gäller?

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte lämna iväg mina två femåringar på inkörning till våren/sommaren. Har dock aldrig lämnat iväg på utbildning, så jag undrar lite vad jag ska tänka på? :) Kontrakt förstår jag, men hur brukar det fungera med försäkring osv? Vad brukar gälla om hästen skadar sig under utbildningstiden?

Jag brukar ha o kontraktet att ägaren står för ev veterinärkostnader. Hästen skall vara försäkrad och lämnas på hästägarensansvar.
Skadar den sig får ägaren stå för ev kostnader

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 958
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna