Lämna hästen på inkörning???

G

Grevinnan

Såg att en del har gjort det och jag står i valet och kvalet.
Jag är för feg för att göra det själv och har inte tillräckligt med personer som kan hjälpa till.
Vi har en B-ponny som vi kör och har även utrustningen till henne jag vill köra in (fjordkorsning 152 cm).
Men stället är 20 mil bort.......
Vad ska man fråga om och kolla upp???

Sv: Lämna hästen på inkörning???

Grevinnan skrev:
Såg att en del har gjort det och jag står i valet och kvalet.
Jag är för feg för att göra det själv och har inte tillräckligt med personer som kan hjälpa till.
Vi har en B-ponny som vi kör och har även utrustningen till henne jag vill köra in (fjordkorsning 152 cm).
Men stället är 20 mil bort.......
Vad ska man fråga om och kolla upp???
Vi har en på inkörning nu. Han kommer 16mil bort. Det ser jag inga nackdelar med. Jag tycker att du skall fråga om allt. Om dom har utbildad hovslagare tex. Får hästen gå själv eller i flock. Har dom stallplats om det skulle behövas. Priset.Hur dom går tillväga. Vad utfodrar dom sina hästar med.Har dom kört in många hästar. Fråga på bara . Ingen fråga ska kännas dum att fråga.Vad kör dom med när dom kör in. Bara släpa eller släpa och vagn.Bara fråga på vetja.

Får man fråga vart du har lämnat din???
Jag har hittat ett ställe i Karlskoga.....

Jag letar i Södra Skåne :crazy: verkar inte vara lätt att hitta någon! Min är inkörd men ska vidareutbildas och visas som hingst, ingen verkar ha tid eller kunskap.

Tips?

Men du bor ju i körningens mecka, nån finns det nog.
Kolla på kuskringen.nu för vilka körklubbar som finns nära dig, ring dem o be om hjälp. (varför känns det som om jag alltid ber folk kolla på kuskringen .. :angel: )

Grevinnan skrev:
Får man fråga vart du har lämnat din???
Jag har hittat ett ställe i Karlskoga.....
Ops det blev lite fel. VI har en på inkörning. Alltså som vi har tagit emot för inkörning. Vi kör in den åt en tjej från Göteborg. Det blev lite fel.

Aha.....och vart bor du då om man får vara så nyfiken????
:angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 283
Senast: Svartkatt
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 428
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar