Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Funderar på att göra lite grekiskt idag. Brukar väldigt sällan göra köttbullar och färsbiffar, men tänkte att lammfärsbiffar med fetaost skulle vara mumma
So: räcker det med ägg i smeten, eller behöver jag hela arsenalen?
Sv: Lammfärsbiffar - behöver jag grädde och ströbröd?
Jag gör ibland små järpar med fetaost i mitten som jag gräddar i ugnen, och då brukar det till och med gå bra med ren färs. Men ägg är ju aldrig fel, och lite mumsiga örter.
Jag brukar ha i ett extra ägg och en liiiten skvätt grädde i torrare färser som lamm, älg och nöt. Ströbröd använder jag aldrig i färs längre. Försöker ha köttet så "rent" som möjligt
Grädde i den feta lammfärsen verkar synnerligen överdrivet. Jag är inte så förtjust i ströbröd, men blandar gärna ut lammfärs med finriven morot för att få biffarna mindre kompakta.
Men det behövs så sett ingenting. Färsen håller ihop som den är.
Ger dem yta i stekpannan och gräddar dem färdiga i ugnen. Lika samma gör jag med fyllda köttfärsjärpar av nötkött. Funkar fint och blir saftiga biffar och järpar.
Man måste ju arbeta ihop smeten ordentligt och jag går ju "på känn" hur mkt grädde som behövs och när den är klar, så på den biten kan jag inte ge några mått
Jag använder bara ett ägg eller två i färsen och gör biffar som jag sticker ner fetaosten i. Undviker vete, så jag använder inte ströbröd i någonting och det går hur bra som helst.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Kropp & Själ
Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
Hundavel & Ras
Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter.
Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Kropp & Själ Jämfört med att exempelvis föda barn är det säkerligen inte särskilt ”svårt/jobbigt/kladdigt” med menskopp så jag tycker absolut du kan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.