Lamm & Ris.

attempt

Trådstartare
Våran hund har extremt känslig hud/päls så han kan inte äta de vanliga torrfodren som går att köpa. Förr köpte vi alltid något som hette Lamm & Ris på veterinärstatonen, speciellt för hundar med känslig hud/päls, men en säck kostar 600 kr, vilket är ganska mycket pengar. Men det är ju helt klart värt det.

Finns det något mer foder som är bra för hundar med känslig hud/päls?
 
Sv: Lamm & Ris.

Min äldsta fick eksem i pälsen av proteiner när hon var mindre, då fick hon äta Royal Canine Hypoallergenic, det fungerade jättebra!

Nu har det växt bort, tack och lov, så nu äter hon allt, inklusive möbler :D
 
Sv: Lamm & Ris.

Robur Genuine Lamb & Rice har funkat bra på våran foderkänsliga hund. Kommer inte ihåg det exakta priset, men det är inte så dyrt som 600/säcken.

Du kan gå in och läsa om det på www.doggy.se, klicka på hundprodukter, sen robur.
 
Sv: Lamm & Ris.

Mina hundar äter Eukanuba lamm o ris. Ena hunden hade förut lite eksem på magen. Men med den här maten har det gått bra.
 
Sv: Lamm & Ris.

Hill´s Sensitive Skin. Man får vara konsekvent bara. I början la jag i annat i maten för jag tyckte att det skulle vara litet variation. Ost, ris, makaroner o så - men nu när han bara äter detta så är det inga problem alls längre med huden. Kolla gärna ämnsomsättningen, den var för låg på vår hund. Fick även Levaxinbeh.
 
Sv: Lamm & Ris.

min vovve är oxå lite känslig för annat foder än jusst lamm och ris,köpte det dyra alternativet en gång tills jag fick tipset av veterinären att det fanns ett foder på vanliga mataffären som hade lamm och ris.. best in show heter det! har funkat kanon på vovven,och han har inte klåda alls längre.

det står att det är framställt av veterinärer,högklassigt foder med 100% svenska råvaror..sen hur mkt det stämmer kan jag inte lova,men jag fick det rekomenderat av veterinär,och som sagt så har det funkat hitils!

kostar runt 250-300:- för 15 kg. eller om det kanske t.o.m är 20 kg säckar..
 
Senast ändrad:
Sv: Lamm & Ris.

Hills d/d är bra till hundar med känslig hud och innehåller mkt fettsyror. Finns i olika smaker.
 
Sv: Lamm & Ris.

Hej
Märket Bäst in schow har lamm o ris bra foder inte så dyrt heller. Min hund äter detta
Det finns fler bra foder som har lamm o ris
 
Sv: Lamm & Ris.

Jag ger Pro Plan Salomon & Rice, min sch/bc blev av med nackeksemet och bägge hundarna är jättefina i pälsen.....
 
Sv: Lamm & Ris.

Nutro/Choice Lamb & Rice funkar super på min ridgeback som har haft problem med demodex och exem. 499:- för 15 kg.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 100
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 076
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp