Lambourgini 1028, storlek på avkommor

KING88

Trådstartare
Ni med Lambo avkommor hur stora har dom blivit i förhålande till stoet? Lambo ligger ju på -1,6 i blup på mkh, är det för att avkommorna blir små el växer sent/lågsammt?

Sv: Lambourgini 1028, storlek på avkommor

Jag hade en treåring förra året efter Lambo som var 158. Modern var iof bara 157 men tidigare avkommor som hon fick hos mig blev 166-170 (vet ej exakt då jag sålde dem som tvååringar) Så därför skulle jag tro att Lambos avkommor blir något mindre än genomsnittet, det stämde i alla fall på den jag hade.

Min uppfödning mättes två månader innan han fyllde tre år och var då ca 164 cm, mamma är 166. Han har tydligen missat att han ska vara mindre än genomsnittet;)

Jag har kikat lite på avkommorna som finns på Lambos blup sida. Jag har inte tittat på alla men jag tycker nog att dom flesta jag tittat på (som gott 3års el kvaliten) är högre än sina mammor!?

Hur stort är stoet du funderar på att betäcka med? Har hon lämnat stort/smått tidigare? Har hon stort/smått bakom? Är övrig släkt av "medelstorlek" är det kanske inga problem :)

Det är ju lite lotteri med avel, gäller att försöka ta reda på så mycket som möjligt innan.

stoet är 163cm e: är 170cm u: är 164cm
stoet har ett föl vid sidan nu men är korsning så det är omöjligt att säga vad hon lämnar!

Mitt Lambourghinisto (uppfödd av Masse) är 171 cm, och växer någon cm till. Hon är född 2007. Masse hur hög är Candle?

Senast ändrad:

Candle är 167 men blev stamboksförd som 164, mätt i ett ridhus med lösbotten.
Din hästs storasyster efter Black Coffee är ju lite mindre än din och blir som Candle i storleken.

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 996
Senast: Nafayette
·
Avel Hej! Ursäktar om det är fel ämne att posta detta inom, men jag sökte i forumet och hittade ingen "liknande" ståd så att säga. Jag är...
Svar
0
· Visningar
791
Senast: amcm
·
Avel Är inne på WPB avel och ridponnysar. Vilka har såna korsningar här och hur stora är föräldrarna? Jag har ett hbl sto på 164 cm och...
Svar
9
· Visningar
1 711
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30