Lambourghini

Sv: Lambourghini

Intressant att läsa! :) Kul att du är så nöjd :)
Vilken typ av ston tror du att han passar bäst/mindre bra på?
Var det inte en i den här tråden som hade en Lamboavkomma som löshoppade mycket bra? Finns det fler som har hunnit löshoppa sina avkommor än? Hans första avkommor kommer väl att gå 3-års i år, eller har jag tänkt fel? Finns det någon här på forumet som har en som ska gå 3-års?
U

Hans första som inte var så många var tre år förra året. Bland annat då den förste som jag fick. Tyvärr var han fel i växtfasen och väldigt låg i framändan. Men dommarna var ändå otroligt imponerade över hur han trots detta kunde få upp framdelen i sprången och var högt över 120 hindren.
I den kullen som blir tre i år finns ett sto som gick etta på fölchampionatet. Men jag har ingen aning om varken vem som äger henne eller hur det gått för henne sedan dess.

Hittills har jag inte hittat något sto som han inte passat. Kan ju beror på att det mest är mina egna ston och att jag då troligen gillar vissa typer. Men väldigt små ädla ston eller extrema dressyrston hade jag nog inte provat honom på utan att ha sett vad stoet själv lämnat innan. Hos mig har han verkat som förädlare på de rena halvblodstona och hittills gett lite mer massa på ston med mycket fullblod i. Vet ju inte om jag haft tur eller om det blir så alltid, men därför hade jag inte chansat på ett litet ädelt sto.
Annars så tror jag att han verkar kunna fylla Bellinis "skor" mycket bra som multihingst.

jag har en tråring efter Lambo som ska gå 3 årstestet i år, hoppas jag iallafall...är lite tveksam att anmäla henne då hon bara är 154, annars ä'r hon en väldigt trevlig häst på alla sätt, lätta fina rörelser, snygg modell, löshoppar fantastiskt bra.
Så har jag en efter Lambo som jag fött upp, han är 3 i år, hingst ännu, såld, men han kommer att gå 3 års testet med, han är högre, runt 1,60 iallafall.
En kompis har ett sto som är 3 år i år, som inte anmäls pga av att hon är så liten, ca 150.
Annars är hon också en jättefin modell.
Jag hoppas att de växer länge istället....för storleken på dessa här, är det enda negativa, fantastiska temperament, men som massa sa med, känsliga, lyssnar direkt, känner av situationer, och att de då på detta är snygga gör ju inte saken sämre!:D

Tänkte höra om någon vet om han har någon hemsida? är intresserad av honom ev. till mitt sto!! :rofl:

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör... 2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Jate Volim
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 161
Senast: viltmilla
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 751
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka