Lambourghini

Pontevecchio

Trådstartare
Vad jag förstått fick han sina första avkommor 2004?

Är det någon här som har avkommor till honom?
Hur har de blivit jämfört med mamman?

Någon som lagt honom på fullblodssto?

Psyket, gångarter, hoppning, hur har de blivit?

Hans avkommor har inte hunnit gå 3års än vad jag förstår men hur har det gått på fölvisningar?

Verkar det bli medelmåttiga fölungar eller förvärver han sig bra?

Är jättenyfiken på era åsikter då jag tycker det verkar vara en
intressant hingst med både gångarter och hopp.

Sv: Lambourghini

Vet knappt var jag ska börja för jag har fem avkommor efter honom och väntar två till 2007.
Hans första årgång är tre i år och i alla fall en är visad på treårs. Men jag kan misstänka att de flesta är som sin pappa lite sena och inte har varit färdiga för treårs testen.

De av mina avkommer efter honom som blivit visade har alla varit klass 1.
På mina avkommor med som jag har med tre olika ston så har lämnat bra halsar på alla och klart verkat som en gångartsförbättrare på alla. De har fått mycket luftiga gångarter allihop även med markbundna ston.

Hoppning? Ja nu är de ju inte så gamla men treåringen löshoppar på 140 cm utan problem och kommer att debutera nästa år i unghästklasser i hoppning.

Psyket? Snälla och lugna men en del lite känsliga. Man kan säga att det är väldigt förståndiga hästar.

Storleksmässigt verkar de bli bra jämfört med samma sto och annan hingst.

På rent fullblud har inte haft honom men på ston efter fullblodshingst.

I den här tråden finns bilder på tre av mina bl a en på den från treårs. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=718726

En i vårt stall har en snart 2-årig avkomma från honom. Ett sto som heter Lambea.

Kul att höra! Har sett bilderna på din hemsida, den mörka med mycket vitt är jag helt förälskad i. Lambo lämnar mycket vitt?

Jag har rent fullblod, främst hals/framdel och traven som behövs förbättras.

Psyket låter som henne.

du är riktigt förtjust i honom?

Jag är väldigt nöjd med alla mina, så Lambo har varit min favorit sedan det första fölet föddes. Ett plus har ju varit att fölen är lätta att sälja också.
När det gäller vitt så verkar han lämna mycket vitt efter sig. Jämför med den svarte på min avatar och den som du förälskat dig i. De har samma mamma, men den svarte är efter Black Coffee. Fuxen i min avatar är också en Lambo avkomma. Hennes mamma hade knappt något vitt alls.
Halsar har han hos mig gett mycket bra överlag. Fuxen på avataren är av gammal svensk härstamning, men har fått en väldigt internationell och modern trav. Med höga knälyft och mycket sträck i steget. Ser ut som hon flyger fram.

Ett av stona som ska föla 2007 med honom är ca 75% fullblod.

jag har fött upp två Lambourghini föl, båda födda 04. ett sto en hingst. Båda var klass 1 på fölvisningen, mammorna är av lite äldre modell, men fölen har varit och är,lätta, snygga halsar, lätta fina rörelser, höga knälyft. Temperamentet på båda är riktigt bra, de är kloka, vänliga, lätthanterade, lite känsliga, precis som Masse sa.
Lambourghiniavkomma82512.jpg

foto Cissiny
fle.jpg

Nån som vet hur hans dräktighet osv har varit?
Hur många har han betäckt?

Gör han själv nåt på tävlingsbanan?

Lambourghiniavkomma81991.jpg

verkar vara ngt fel på bilderna, hoppas att du kan öppna

ja jag har kvar henne, hon är 2,5 nu:D
lite liten, är väl 1.57 nu, men jag hr hört flera som har hästar efter Lambourghini som växer långsamt och länge, så jag hoppas på det! Mamman är visserligen bara 1,59 men har ingen annan avkomma under1,64.
Vi har varit iväg och löshoppat ett par ggr, och hon visar en mkt bra teknik, höga framben och hoppar upp sig med ryggen, dessutom är hon väldigt snabb i fötterna, energisk! Tycker själv att hennes storlek just nu är det enda negativa:D

**kl**
Någon som vet vart jag kan hitta en bild på honom uppställd? Han ser ju himla fin ut "in action" och avkommorna ser ju supertrevliga ut.
Ulrika

här kommer en, jag har bättre men inte ute på nätet :D
LAMB2.jpg

Tack! Kul att se, han är ju riktigt snygg ju :). Konstigt att det inte finns bilder på honom uppställd på nätet, inte vad jag har kunnat hitta iallafall..
U

Åh, han är min favorit, detta eftersom jag är kär i Bellini-avkommar.

Korrekta, schyssta hästar som är trevliga att rida och hantera, dessutom är de inte fy skam på tävlingsbanorna. Funderar själv på honom till mitt Bonaparte-sto när det blir dags (om han finns kvar i Sverige då..).

//E

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör... 2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Jate Volim
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 161
Senast: viltmilla
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 751
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?

Hästrelaterat

Tillbaka