Lambourghini 1028

Boop

Trådstartare
Någon som har koll på vad Lambourghini kostar och vilken station han finns på 2009?
 
Sv: Lambourghini 1028

Tack!
Jag får inte deras hemsida att funka...:confused:

Vet du om han står på semin eller naturligt? 2000 i språng eller dräktighetsavgift?
 
Sv: Lambourghini 1028

Om allt går som planerat så är det på semin och jag tror att det är språngavgift, men det är jag inte riktigt säker på.
 
Sv: Lambourghini 1028

Var ute i god tid och meddela stationen om att du är intresserad, jag fick byta hingst i sista sekund förra året pga att de inte hunnit skicka in seminen och fått den godkänd på LAmbo. Jag tog Aerline H istället...
 
Sv: Lambourghini 1028

Tack för tipset!
Jag har inget sto för tillfället som passar till honom, men jag är spekulant på ett som skulle passa bra, och hon fölar snart....
 
Sv: Lambourghini 1028

Jag måste få fråga, vad passar han på för ston ?
Jag hade gärna använt honom, men blir lite osäker då jag ser att det finns endel avkommor, väldigt få visade och de har överlag inte blivit högt bedömda.

Förvisso är det ju mycket svårt att dra slutsatser på det lilla antalet som visats. Varför visar inte fler ?

Vill någon som sett/känner till avkommor till honom berätta ? Hur är de ? Hur ser de ut ? Jag vill veta så mycket som möjligt.

Tack på förhand :)
 
Sv: Lambourghini 1028

Jag ringde ägaren o frågade om prisuppgifter o berättade om mitt sto för flera veckor sedan.
Så jag hoppas de är medvetna om henne då jag bokade honom. Men jag ska ringa för säkerhets skull några dagar innan nästa brunst.

Jag tror att prblemet med att han har få visade avkommor kan ligga i att han mest fått svenskstammade ston.
Många svenska stammar växer sent vilket kan leda till att få är redo för 3 års test.
Jag vet tex mitt sto (svenskstammad med modifikation) fick en avkomma med hans far Bellini... den sonen var 160cm på 3 årstestet men var 165 på kvalitets. Detta kan göra att visade avkommor på tex 3 års inte är så bra...om de är mitt i växtfas.
Jag tänker dock chansa då den avkomman med hans far blev bra.
Hade dock ösnkat lite bättre marknadsföring på Lambo. Tror han hade kunnat få betydligt bättre o fler ston då.
 
Sv: Lambourghini 1028

Mm, det är nog sant. Jag ser ju på min att hon gärna hade kunnat vänta till hösten med visning. Det kommer säkert hända saker med henne under sommaren.

Han verkar ju onekligen vara en intressant hingst.
 
Sv: Lambourghini 1028

Nu växer ju många hästar efter 3 så man ska väl inte se enbart det som ursäkt.
Men jag kollade på hans bruksprovsresultat o sen på hans kvalitetsresultat. Han gjorde provet som 4 åring o kvalitets ett halvår efter. O där har det minsann hänt grejer.
http://www.blup.se/sv-SE/horses/110419-lambourgini-swb

Nu är iofs ingen AVN som dömer kvalitets men det brukar vara duktiga domare.
 
Sv: Lambourghini 1028

Jag har en åring efter honom undan ett Ceylon-sto. Min åring rör sig bättre än mamma med luftiga taktmässiga gångarter. Han ser ut att bli mer högställd än mamma och dessutom är han korrekt och har ett vackert huvud (mamma har ett typiskt långsmalt Jovialhuvud och ett Ceylonbakställ).
 
Sv: Lambourghini 1028

Så, utan att vara partisk tycker ni att jag kan ha honom som en stark kandidat ? Mitt sto är Hip Hop-Cortus-Zadok(Nimmerdor), en smidig liten sak med, tycker jag, långa ben. Hon har visat att hoppning är mer hennes grej än gångarter, men de är absolut inte dåliga.

Hon kommer ju "grova" till sig, hon är ganska sen i växten. Och just nu har hon "dragit" ifrån baktill igen så hon blir ju lite större. Ligger idag på 160/162 framtill. Godkända ben (jag är ju mycket partisk) men ser inga större avvikelser på henne, har inte hört några från andra heller.

Förhoppningen är ju att få en avkomma som är duktig på allt (vem har inte de förhoppningarna) Annars har tankarna gått till en ren hopphingst och fortsätta "hoppaveln", hur lätt är det att få allt ?

Hur tänker ni nu med er avel när det troligen blir en kärvare marknad inom hästhandeln ?
 
Sv: Lambourghini 1028

KL

Jag är tyvärr ingen mästerfotograf och min åring vill bara äta hela tiden, men på den här bilden ser man kanske lite av hur han ser ut i exteriören.

P1010150.jpg


Hans mamma i höstas

Grel036.jpg
 
Sv: Lambourghini 1028

Tack för bilder. Svårt att se hur han ser ut egentligen, matvrak...haha.
Han ser ut att ha fått mammas bakben. Och längre ben än mamma.
Hur är halsen?
Det slår mig igen hur likt ditt sto är min Chami. Är hennes ansiktsuttryck tror jag...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
685
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Shaggy
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp