laktos och gluten

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Jag har en gissningstävling för mig själv tills läkarna tar mig på allvar att nått är fel.....Laktos intolernat ..där har jag rätt bra koll vad man kan byta ut mot ..Men gluten .? jag har hittat ett bröd som är glutenfritt. men hur är det om dom är både och (laktos och gluten)?

Är det nån som vet om det tar ca 6 månader för att se en bättring ??
 
Sv: laktos och gluten

Ät kött, fisk, ris, grönsaker, potatis och såser på redning av majsmjöl.
Skippa mackorna och pastan och alla ersättningar.
De är bara dyra.
 
Sv: laktos och gluten

Se till att få tester gjorda. Helst innan du börjar laborera själv. Det kan vara så illa att glutenallergi syns sämre om man redan uteslutit glutenet från kosten. Är det så att man är glutenallergisk skadar glutenet tarmslemhinnan och det tar ganska lång tid att läka ut efter att man har uteslutit gluten ur kosten.

Är det ett barn det gäller så får man vid konstaterad allergi hämta ut matvaror mot recept på apoteket. Då brukar man kunna få ut pasta, mjölersättningar och kex och sånt.

Vid allergi mot flera saker är det bästa som Inte_Ung skriver att laga mat på rena råvaror. Maizena till såser funkar bra. Däremot är det ju tråkigt i längden att skippa alla mackor och pasta och sånt (speciellt till barn som gärna äter som alla andra). Det går att baka både bröd och kakor på glutenfri mix och det blir inte så fasligt dyrt. Däremot är det rätt dyrt att köpa färdigt. Idag får ju även glutenallergiker i allmänhet äta havre vilket underlättar enormt.

Min son var allergisk mot både ägg, gluten och mjölk...men vi fick ihop pannkakor ändå...det mesta går med lite fantasi!
 
Sv: laktos och gluten

ok ..tack för infon :bow: Har varit hos läkaren idag och dom tog ett prov(bajsprov) ..De trodde dock att slemhinnorna inte har läkt sen hon hade maginfluense .så jag ska ge snäll mat ,kokt ,inga kryddor..samt ta bort fullkorns vällingen.
 
Sv: laktos och gluten

Fullkornsvällingen stark för många barn. Mina har gått bäst på majsvälling.
 
Sv: laktos och gluten

Det har mina blivit i alla fall. Fast två av dem har i princip aldrig ätit annan välling så jag vet inte om de skulle blivit mättare på fullkorn. Det går ju alltid att komplettera med annat, t ex gröt eller ge mer välling än vanligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Modest
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 256
Senast: Liran
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 520
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp