Lägsta klass på regional?

trams

Trådstartare
Är det någon som vet, vad som är lägsta klass på regional? Det kanske inte ens finns några sådan bestämmelser?
Jag undrar, om en klubb har tävling med klasser från 0,90 till 1,20 under samma dag, räknas 0,90 och kanske 1,0 som regional tävling då? Eller finns det nåt som säger att man kan åka på den tävlingen med lokallicens? Förstår ni vad jag är ute efter?

Sv: Lägsta klass på regional?

Säger som Bison, det står alltid i proppen vilken status det är på tävlingen. Höjden på klassen spelar ingen roll, det är statusen på tävlingen som bestämmer vilken licens som krävs.

Ibland har en klubb tävlingar 2 eller flera dagar, då kan första dagen vara lokal tävling och andra/resten regionala.
Har aldrig sett att det är 0,90 på en regional och aldrig en 1,20 på en lokal, men jag vet inte om det är reglerat i TR.

Det står regional i proppen, men jag tyckte att det var konstigt, för jag har aldrig sett 0,90 på regional förut, och det var därför jag undrade. Man vet ju aldrig, de kan ju ha skrivit fel oxå... :angel:
Samma ställe har tidigare haft lokal tävling ena dagen, och regional tävling andra dagen.
Men, så vitt ni vet finns det alltså inga regler för det?
Tack iallafall för svaren!

90 kan nog förekomma på regional eftersom det förekommer LB för ponny på Nationell.

Jag kan inte hitta något i TR som reglerar lägsta klass. Högst 1,40 på regional och högst 1,10 på lokal.

Ibland har de halva dagen dvs 90-100 lokal och halva dagen dvs 110-120 regional

Det är inte alls ovanligt att "unghästtävingar" (alltså endast avd B) är 90-120/130 är regionala. Vi brukar ha det så när vi har unghästar/endastavd B på fredagen och lokal endast avd A lördag och regional endast avd A söndag. Det är inte en sådan tävling du har snubblat över?

Nu är det iof ändrat så att man kan ha halva dagen/första klasserna lokal och andra halvan regional.

Oj, det blev nog lite rörigt, jag är väldigt trött! :D Hoppas du förstår ändå!

Edit: Hade inte läst Pollans inlägg!

Senast ändrad:

Aa, jag förstår tanken, men borde inte det stå tydligt på proppen isåfall? Kan jag pm:a adressen hemsidan till nån av er så kanske ni kan kika om jag har kikat fel?

Senast ändrad:

90 kan nog förekomma på regional eftersom det förekommer LB för ponny på Nationell.

Fast 90 är ju "bara" LD i storhäst, så jag har faktiskt aldrig hört att det funnits tidigare.

Det brukar vara 110 dvs LB för ponny som är den lägsta klassen på regionalt

Här i skåneland är det bara LB och uppåt till LA el MsvB på regional.

det förekommer här oxå, är så mkt tävlingar här att det är väldigt jämnt föredelat.

Senast ändrad:

*kl*

Såå, det verkar som att det inte är så vanligt med 0,90 (LD) på regional tävling, men det är ingen som vet om det finns några regler emot det..
Jaja, är det någon som kommer på nåt mer så vet ni vart tråden finns.. :D

det förekommer 0,90 på regional på stor häst och LC på regional ponny är heller inte helt ovanligt (LD har jag däremot aldrig sett). Eftersom du bor i sthlm antar jag att det är Södertörn du menar? Då är allt regionalt och du måste ha regional licens för att delta i klassen/tävlingen.

Jovisst, men jag har sett LC förekomma på regional också. Bara en gång dock.

Fast LC för ponny motsvarar ju inte 0.90 m på storhäst som är LD.
Här har vi också haft LC för ponny/1,00 m för storhäst på regional tävling.

Till TS:

Sen kan man dela upp dagen så vissa klasser är regionala och vissa lokala.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix