Lägsta klass på regional?

Sv: Lägsta klass på regional?

Om det hade varit en LD för ponny så hade jag förstått jämförelsen.
Men du började med att jmf. en LB för ponny med en 0.90m för storhäst, sen jmf. du en LC för ponny med en 0.90m för storhäst, då antog jag att du inte hade riktig koll på de olika klasserna.

Jag ber om ursäkt.

Jag jämförde de pga att båda är ovanliga här när det gäller reg/nat. Jag tävlar själv så jag tror nog att jag har koll. ;)

*kl*

Såå, det verkar som att det inte är så vanligt med 0,90 (LD) på regional tävling, men det är ingen som vet om det finns några regler emot det..
Jaja, är det någon som kommer på nåt mer så vet ni vart tråden finns.. :D

Dom lägsta klasserna dvs LD/90 cm får förekomma på regional tävling även om det inte är speciellt vanligt. Sen får det väl vara klasser upp till iaf 140 på häst, ponny är jag lite osäker på, tror att det är upp till Msv b där...
På lokala tävlingar får Klasserna får dock inte vara högre än LB/110 (+5 klasser är tillåtna)

om lc förekommer på regional tävling räknas det som en lokalklass. Alltså får man inte poäng som går in i resultatbanken osv.

Stämmer inte... Att man inte får poäng i lc är en sak, men klassen är fortfarande regional, dvs det krävs ponnylicens och juniorlicens.

om lc förekommer på regional tävling räknas det som en lokalklass. Alltså får man inte poäng som går in i resultatbanken osv.

Nej, nej.
En LC på regionaltävling ÄR en regional LC. Punkt slut.

Däremot får man inga poäng i regionala LC, men det får du ju inte heller i en lokal LB ;)

På lokal är det ld-lb för häst (90cm-110cm)
och på regional är det lc-la. för häst (100cm-120cm:idea:)

Nej, på regional får klasserna 90 - 140cm förekomma som det är skrivet tidigare i den här tråden...

Jo i Stävie :p Men dock bara för unghästar i samband med deras nationella på våren

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka