Lagra hösilage?

K

Katinkas

Den här säsongen har jag haft jättesvårt att få tag i hösilage till hästarna. Förra årets skörd blev mindre än vanligt och bönderna har hållit hårt i sitt foder. Nu däremot när de ser hur mycket de har kvar "rear" de ut till höger och vänster. För att slippa stå utan foder i höst igen (fick köpa 30 mil bort - DYRT) funderar jag på om man kan köpa rundbalar nu och använda i vinter? Håller de så länge? Även om vitaminhalten sjunker så kan jag ju komplettera upp för det. Kanske ska tillägga att det är avelsston och unghästar som fodret är tänkt till.

Sv: Lagra hösilage?

De är ju "konserverade" och håller utan vidare ett år till om de lagars på rätt sätt. D v s så att de inte går sönder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 553
Senast: Irival
·
Hästvård När man söker på internet efter fång och hovbensrotation så finner man oftast tråkiga historier som många gånger slutar med att hästen...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 005
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ska i vinter ha hösilage igen till mina hästar, men har bara 4st (1 mini shettis, en lättfödd liten islänning, 2st unghingstar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka