E

Elin98

Hej
Passar jag på en c-ponny på 136 ej så vikt bärande!
Jag är ca 160 lång väger ca 42kg;)
om jag passar på den hur länge skulle jag kunna rida den;);)

Sååå tacksam för svar;):);)

(La in en ny tråd pga av 2 frågor;);) )

Sv: Lagom?

Din vikt är nog inget problem men du är i längsta laget... Om det är en ponny du funderar på att köpa skulle jag avråda dig. Jag rider själv en ponny i samma storlek (i utb syfte.) Jag är 155cm lång och ser för stor ut. Men som sagt, det funkar. Men inget för den som vill lära sig att rida med korrekt sits och inverkan.

hej! :) jag tycker att du kan va lite för lång på den men man ska kanske va ungefär 10-15 cm längre en hästen fast det bror på om du har en lång över kropp och lite mindre ben så går det bra för det är benen som är viktiga i samman hanget men det går nog bra men du blir nog lite för lång sedan:laugh::D

Oj! Du är ju pytteliten! Jag är 2 cm längre och nästan 20 kg tyngre! :o

Viktmässigt är det noll och inga problem. Längden kan kvitta i många fall enligt mig. Vad menar du med "inte viktbärande"? Dåligt byggd eller bara otränad/feltränad?
Jag själv rider en 138 cm hög ponny, funkar superbra! Visserligen en bastant fjordkorsning, men ändå.

Han är inte så kraftigt byggd, han är ädel:) Men har rätt mkt muskler!!!

Tack för alla svar!!!!!!!!!;):bow::bow:

Säger som de andra, är det tänkt att du ska köpa, eller bara rida någon gång ibland? Vikten är ju inga bekymmer, men det blir väl inte optimalt längdmässigt. Sen beror det ju även på vad du ska göra. Dressyr, skogsmulla eller hoppa? Ska du hoppa lite högre så blir nog din längd mer påtaglig än annars. Jag själv är lika lång/kort som du (men något fetare :devil:) och har med gott samvete suttit upp på små c-ponnysar ibland, de har iof varit mer viktbärande, en ändå :)

Har tänkt att rida dressyr,ute ritter o hoppning på 60 -75 höjd;):)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 742
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar