Lagom, tjock eller smal`?

C

Catja

vad föredrar ni när det kommer till ryttare, själv anser jag att man skall vara smal. För då hoppar hästarna bättre dessutom ser ekipaget snyggare ut. Och ofta framhäver man också sadlarna mer när man är smal. Om man tex. har en butet vill man ju visa den så mycket som möjligt.

Sv: Lagom, tjock eller smal`?

vad föredrar ni när det kommer till ryttare, själv anser jag att man skall vara smal. För då hoppar hästarna bättre dessutom ser ekipaget snyggare ut. Och ofta framhäver man också sadlarna mer när man är smal. Om man tex. har en butet vill man ju visa den så mycket som möjligt.

Jamenjaaaa!! Måste va för att jag gick ner 6 kg som min häst överhoppar jämt!! Jag som trodde att det var brist på rutin :idea:

:smirk:

Jag ska nog lära in mej med en ny teknik.. Sitta bakom sadeln när jag hoppar. Då kommer den verkligen synas ordentligt! :idea:

:rofl::rofl: Tack för dagens garv!!
Snälla människa, jag hoppas att du inte är seriös alltså!

Wtf? O_o
Jag tycker att man ska vara så som man är född att vara vid hälsosam vikt..alla ska inte vara smala.. och vad tusan spelar sadeln för roll?
Jag hoppas med att du skämtar..

antar att detta var ett skämt eller? annars fattar jag inte... :confused:

Och ofta framhäver man också sadlarna mer när man är smal. Om man tex. har en butet vill man ju visa den så mycket som möjligt.

Självklart.

Och det bästa med feta ridbyxlår och stor rumpa är att man kan köpa en gammal ful sadel.

Eller framför..det har jag sett många som gör.. :angel:

Haha tack för dagens garv:bow:

asså det är ju alltid snyggast om ryttaren har lagom hull för sin längd:idea: det e varken snyggt me för tjocka ryttare eller för spinkiga:p

:rofl: sen har man ju faktiskt en sadel anpassad efter sin rumpa och sin benlängd så är man smal har man ju en lite mindre sadel och har man kortare ben så har man mindre kåpor osv annars blir det lite jobbigt:D

Är TS seriös?
det kan hon väll inte vara? Stackars människa om hon är!

Men snälla människa, vad menar du...

Brukar du alltså sitta I sadeln??? :eek::eek::eek:

Det fattar väl vem som helst att framför, bakom eller UNDER sadeln är ryttarens plats vid ridning! Annars döljer man ju sin dyra fina sadel...

Väx upp och ta tag i svansen och åk med när du ska rida, istället för att slita på den stackars sadeln! :mad:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar