L
liljekonvall
Min hund är snart 9 månader,en blandras av schäfer,golden o labrador.Har en undran hur mycket motion de här raserna kräver i kombination med åldern.Jag förstår att det är olika på olika hundar men det känns som att hon nästan aldrig är riktigt nöjd.Hennes dagar börjar oftast ca kl 06.30 med en "snabbrastning" på ca 20 min.Vid 10-11 är vi antingen ute på långpromenad i 1-2 timmar eller att vi åker till skogen(ca 2-3 ggr i veckan)där hon är lös och oftast har en lekkompis med sig.Även här brukar vi vara ute ca 1 1/2 timmar.Vid 16-17 tiden brukar det bli lite kombinerad dressyr/lydnad/lek tur där vi aktiverar hjärnan lite mer på henne.På kvällen en kortare promenad på ca 30 min innan vi lägger oss.Inomhus tränar vi mer lite "roliga" trick plus att hon har en hel del leksaker o så.Det känns inte som att hon är överaktiverad då hon sover o vilar tryggt o lugnt efter rastning men efter någon timme är hon på G igen o kommer med leksaker o vill busa o ha uppmärksamhet.Vad tycker ni? Är det för mycket/för lite motion.Vad kan jag mer aktivera henne med så hon blir trött.Får ju inte glömma att hon är ung o köra för mycket dressyr o sådär heller..?????