tolksele
Trådstartare
Min hästs hovar växer helt ojämnt (ena växer nedåt och den andra framåt/normalt) och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre.. Hovslagare nummer 1 säger att han inte är så mycket för att ändra för mycket på hovarna men att han visst kan komma och sko om/snygga till den skenande hoven oftare och hovslagare 2 att man absolut inte får ta av skorna eller greja för ofta.
Har skott med fyraveckorsintervall de senaste gångerna men ändå hinner hästen bli låghalt. Innan dess skodde vi var 6e vecka.
Nästa hovslagartid har vi på onsdag inne på en klinik.
Är helt vilse i pannkakan och behöver hjälp.
Min tanke är att bara plocka av skorna på henne (hon gör ändå inget speciellt just nu mer än går promenader) och ha ut hovslagare som verkar henne med jämna mellanrum men sen "snygga till" lite själv där emellan med en rasp eller något.
Ska ta upp det hela med hovslagaren på kliniken såklart men vill gärna höra andra kloka ord också ^^
Har skott med fyraveckorsintervall de senaste gångerna men ändå hinner hästen bli låghalt. Innan dess skodde vi var 6e vecka.
Nästa hovslagartid har vi på onsdag inne på en klinik.
Är helt vilse i pannkakan och behöver hjälp.
Min tanke är att bara plocka av skorna på henne (hon gör ändå inget speciellt just nu mer än går promenader) och ha ut hovslagare som verkar henne med jämna mellanrum men sen "snygga till" lite själv där emellan med en rasp eller något.
Ska ta upp det hela med hovslagaren på kliniken såklart men vill gärna höra andra kloka ord också ^^