I
Ilini
Jag har under sommaren/hösten börjat rida en fantastisk halvblodsvallack på 11 år, jag har haft häst i samma stall som han står ända sedan han kom dit för 6 år sedan (som 5-åring). Han har under hela tiden han har stått här lagt ut tungan utanför munnen då& då, oftast när han står i boxen och vilar, men ibland under ridning.
Enligt uppgifter så har han gjort så under hela sitt liv kan tilläggas.
Jag har inte tänkt på det förrän nu när jag börjat rida honom, men varför gör han så? Eftersom han tydligen alltid har gjort på det viset så kan det ju förmodligen inte vara bett eller liknande, hans tänder kollas och han har inga problem.
Eftersom det här inte riktigt är "normalt" eller vad man ska säga så gör det mig nyfiken.. någon som har varit med om detta? Kan det vara något slags ticks eller liknande?
Enligt uppgifter så har han gjort så under hela sitt liv kan tilläggas.
Jag har inte tänkt på det förrän nu när jag börjat rida honom, men varför gör han så? Eftersom han tydligen alltid har gjort på det viset så kan det ju förmodligen inte vara bett eller liknande, hans tänder kollas och han har inga problem.
Eftersom det här inte riktigt är "normalt" eller vad man ska säga så gör det mig nyfiken.. någon som har varit med om detta? Kan det vara något slags ticks eller liknande?