Asa_S
Trådstartare
Min häst vill lägga över vikten till vänster i högergaloppen. Märks tydligast i fattningen men även i galoppvolter. Jag har inte tänkt på det så mycket tidigare men nu när jag vill komma åt det märker jag hur van hon är att ha mig på vänster sida. Fattningarna tycker jag att jag kommer åt nu, men då lägger hon över mig direkt efteråt istället, och det känns som att ju mer jag kommer åt henne, desto mer flyttar hon problemet till andra moment istället. Hon är inte vare sig halt eller visar något när vi böjer så än så länge utgår jag från att det handlar om att vi behöver träna mer.
Jag vill gärna ha tips på övningar som gör att man kommer åt det här problemet, gärna i galopp där jag har ganska dålig fantasi men även förslag på övningar i trav, eftersom jag misstänker att samma problem finns där men inte lika uttalat, och att det då kan vara lämpligt att börja där. Samt gärna tips på vad jag ska se upp med i min ridning och sits, för jag märker att jag också har lätt att trilla i det där hålet på vänstersidan.
Jag vill gärna ha tips på övningar som gör att man kommer åt det här problemet, gärna i galopp där jag har ganska dålig fantasi men även förslag på övningar i trav, eftersom jag misstänker att samma problem finns där men inte lika uttalat, och att det då kan vara lämpligt att börja där. Samt gärna tips på vad jag ska se upp med i min ridning och sits, för jag märker att jag också har lätt att trilla i det där hålet på vänstersidan.