Lägga ut lite äldre hö som extra i hagen?

S

Skuggis

Jo vi har ett antal lite äldre småbalar med balar som köptes typ för 1,5 år sen och eftersom det ibland blir lite lång tid mellan frukost och lunchen (pga skola) till våra hästar så tänkte jag om man kunde lägga ut några balar av det höet i hagen som extra mat de kan äta när de blir sugna eller så.
Skulle det vara okej att ge hästarna det höet eftersom det inte är mögligt och så?

Sv: Lägga ut lite äldre hö som extra i hagen?

Hö blir ju inte dåligt om du menar lägre näringsvärde bara för det har några åt på nacken, endast vitaminer försvinner. Varför kan du inte lägga ut det hö du normalt fodrar med istället så det räcker fram tills nästa fodring ? Är det exakt samma hö båda 2 ? Alltså är det samma värden på det ? Annars skulle inte jag gjort det då det blir ett foderbyte.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 752
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka