Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yep. Det var därför jag under förra året gick 38.000 minus på min häst... Och den står forfarande i stallet och lär inte gå plus det här året helle
Yep. Det var därför jag under förra året gick 38.000 minus på min häst... Och den står forfarande i stallet och lär inte gå plus det här året helle
Som att det skulle spela någon roll?
Har man travhäst är det BARA för att tjäna pengar och inget annat.
Men nu får du väl ändå ge dig?
Då ska DU få ett räkneexempel:
*Mina hästar ( i snitt 2-4 st/ år har vi haft), kostar mig FRISKA 120 000 kr/år
(om någon blir sjuk/skadar sig tillkommer mer vetkostnader)
Vi har haft hästar i snart 20 år........ = 2´4 miljoner kronor.......
Vi har dem för intresset, kul att köra/rida, träna/ ta ett föl då och då...
Jag tro i runda slängar det har blivit ca 250 000 tusen kronor insprunget i prispengar genom åren.... En ren hobby alltså, där glädje går före kunskap och pengar. Och även om vi hade lyckats bättre,fått ut fler till start och presterat, så hade det knappast gått ihop sig ändå......
Men snälla, trodde att det var uppenbart att jag var ironisk.
Men snälla, trodde att det var uppenbart att jag var ironisk.
Och jag läste återigen ditt inlägg och ser fortfarande inte hur man ska kunna se ironin i två meningar du skrivit rakt upp och ner?
Huruvida det är kul eller ej lämnar jag åt andra att bedöma då det absolut inte är min typ av humor.
Mest beroende på inlägget jag citerade men ser att det kunde misstolkas viket naturligtvis inte var min mening,
Åter till tungfrågan så är det också frågan om hur och när hästen lägger tungan över bettet, när min gamla herre var ung så la han ofta tungan över bettet när jag skrittade eller till och med stod still men aldrig i snabbare trav eller bankörning.
Med tredelat bett och bettlyftare försvann det problemet och något tungband behövde jag aldrig använda.
Det är dock inget jag skulle vilja testa på en heting, har man en sådan vill man ha tungband så tungan är på plats även om hästen är snäll och oftast har den på rätta stället. På banan vill man ha kontroll då det inte bara är ett ekipage där ..
Om jag hade en sådan häst skulle jag också använda tungband på banan och om man kör snabbjobben i grupp.
Jag syftade mer på jobben man kör hemma. Betydligt värre om man har ett för hårt åtdraget tungband under en joggingtur på 1-2 timmar än om man har det under ett lopp på 20 minuter.
Njea, det kanske förutsätter att man kommer ihåg att Halmbal själv håller på med trav, det kan man ju se i tråden och hennes inlägg i frågan tungband, har man missat dem så ser man inte ironin automatiskt
Det förutsätter även att man har tillräckligt mycket tid eller intresse att läsa om äldre inlägg eller till och med att inte slarvläsa.
Jag läser nästan aldrig bakåt i trådar och har inte 100 koll på vem som skrivit vad i den här tråden. Det kunde ju lika gärna varit nån av de om skrivit negativt?
Men eftersom du uppenbarligen sortbestämt Halmbal så har du säkert en tydligare bild? Jag skulle aldrig kalla Halmbal för henne efter de inlägg jag sett?