R
Raderad medlem 142449
Man får förvara täcken på andra platser helt enkelt.
Om det inte funkar då, finns det alternativ? Typ en hylla ovanför själva täckeshängaren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får förvara täcken på andra platser helt enkelt.
Om det inte funkar då, finns det alternativ? Typ en hylla ovanför själva täckeshängaren?
Skulle det funka att ha en rundstav upphängd på snören? Då kan ju hästen inte fastna med käken.Absolut, men i ett litet stall med begränsade utrymmen behövs kanske även möjligheten till täcke på boxdörren.
Skulle det funka att ha en rundstav upphängd på snören? Då kan ju hästen inte fastna med käken.
Ja, det var något sånt jag tänkte! Det där var ju dessutom snyggtJag googlade runt lite och detta verkar vara ett alternativ! Tydligen har beridna högvakten såhär:
Visa bifogad fil 63053
Men lär tyvärr bli förbaskat kladdigt om hästarna äter lusern eller uppblött kraftfoder. Åtminstone mina hästar lyckas dregla ner hela boxdörren när de äter eftersom de gärna växlar mellan att titta ut. Skulle aldrig kunna ha ett täcke i närheten utan att det skulle behöva tvättas konstant.Ja, det var något sånt jag tänkte! Det där var ju dessutom snyggt
Men du behöver väl inte ha täckeshängaren precis vid krubban? Är trots allt oftast 3 meter vägg att hänga på. Jag tröttnade fö också på kladdig vägg av fodret, så nu fodrar jag i mjuk hink på golvet. Mycket smidigare och rena väggar.Men lär tyvärr bli förbaskat kladdigt om hästarna äter lusern eller uppblött kraftfoder. Åtminstone mina hästar lyckas dregla ner hela boxdörren när de äter eftersom de gärna växlar mellan att titta ut. Skulle aldrig kunna ha ett täcke i närheten utan att det skulle behöva tvättas konstant.
Mer naturlig ätställning för hästen medMen du behöver väl inte ha täckeshängaren precis vid krubban? Är trots allt oftast 3 meter vägg att hänga på. Jag tröttnade fö också på kladdig vägg av fodret, så nu fodrar jag i mjuk hink på golvet. Mycket smidigare och rena väggar.Visa bifogad fil 63079
Åh så smart!!!Men du behöver väl inte ha täckeshängaren precis vid krubban? Är trots allt oftast 3 meter vägg att hänga på. Jag tröttnade fö också på kladdig vägg av fodret, så nu fodrar jag i mjuk hink på golvet. Mycket smidigare och rena väggar.
Visa bifogad fil 63079
eller hänga täckena på väggen mitt emot boxarna?Absolut, men i ett litet stall med begränsade utrymmen behövs kanske även möjligheten till täcke på boxdörren.