springsten

Trådstartare
visst är det så att man måste vara medlem i en och samma klubb för att få tävla i lag?
alltså jag kan inte vara medlem i A för att senare rida lag sm i ett lag med klubb B..? hänger ni med?
velar hur jag ska göra, vill rida lag sm men det verkar som om att det bara blir jag i från min klubb som ska tävla i år. :(

Vilka klubbar planerar att ställa upp med lag i år???

Sv: lag sm

Man måste rida för samma klubb. Rönningens kör och ridklubb kommer med minst ett, troligtvis två lag/ Karin

Man kan byta klubb, det kostar ett par tusen (tror jag), men det kan det vara värt.

Man kan vara medlem i flera klubbar men bara ha tävlinglicens för en klubb och laget i lag-SM måste licens för samma klubb.

Årsta Runsten Sportryttare kommer med minst ett lag.

ok, då var det som jag trodde då.. tack för era svar!
fortsätt gärna berätta vilka som kommer med lag, jag är nyfiken =)

Jag tror inte det kostar så mycket att byta tävlingsklubb trots att man löst licens för en annan klubb. För några år sedan var avgiften 300 kr om jag minns rätt.
Kom bara ihåg att du inte bara kan byta för en tävling, utan då blir det för resten av säsongen.
Kolla om det står mer på förbundets hemsida: www.ridsport.se under tävling/resultat.

yes, det har jag koll på.
fundarar på om jag ska tävla för annan klubb i år för att få vara med i ett lag :angel:
(lag sm detta år har varit ett av mina mål med Coffe, och nu när jag äntligen är där och han är redo så är jag "ensam" i klubben :mad:)

Såhär står det på förbundets sida:
"Enligt TR är det inte tillåtet att byta klubb under pågående tävlingsår. Vid särskilda skäl kan dispens beviljas efter ansökan. Du skickar in ansökan och betalar en dispensavgift på 300 kronor till pg 15 35 28-5. Du skall också ha intyg från båda ridklubbarna, den gamla att det är OK att du lämnar, den nya att du är medlem."

Jag vet inte alls om det är några från Nerikes Distansryttare som planerar lag-SM.

Varför har jag fått för mig att det är dyrare än så? Kanske måste man lösa ny licens?

...om man kunde komma in på ridsport-sidan nån gång. Är det bara mig den alltid krånglar för?

Du får för dig så mycket, att det ränner vargar på travet och allt möjligt.... ;)

Jag tolkar det inte som att man måste betala in en ny licens.

Liknande trådar

Samhälle Sju elever blev avstängda en hel vecka för att ha misshandlat en annan elev på Laholmsskolan. Men skolan väljer att inte polisanmäla...
2
Svar
31
· Visningar
2 142
Senast: Renfis
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 890
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar