Lag-Sm i fälttävlan 2006

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Petronella_carlsson_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 339
Sv: Lag-Sm i fälttävlan 2006

Jo det finns någon sån regel.

Väldigt dåligt med sånna priser, tycker det borde varit täcken eller liknande åtminstone. Eller pengar tillbaka. Det kan väl inte vara så svårt att ragga priser till ett SM?!

är det nån som har bilder från fälttälvanssm? kan ni inte visa dom här så att alla här kan se dom :)

joo, man tycker ju det..nåt bättre än en plastborste som är alldeles för hård för att ens användas.. Jag kommer inte ihåg, fick vinnarana ens täcken? nån som vet?

Jag kan hålla med. Vi gjorde en miss i prioriteringen Anmälningsavgiften för ponny var 250 och häst 350 kr. Att få en sponsor i värmland är inte att leka med.... Klassnamnen kom från Vålbergsskolan cup= vi fick beg möbler av dem i somras, Mauds sadelmakeri som ställer upp på oss med hederspris, LBC för att få låna marken till uteboxarna och Texmex för att de sponsrade med endel tillbehör till ryttarfesten.

Samtliga startande på tävlingen fick med sig hederspriser för ett värde av 190kr (handduk 120kr (delvis sponsrad av karlstad kommun), minnesplakett 45kr och klistermärke 25kr) vi tyckte att det var kul om inte bara de placerade fick ett bestående minne av SM eftersom det var så många ponnybarn med :D .

Vinnare i individuell klass fick täcke Att lagen fick schabrak beror på att man i förväg inte vet sammansättningen i laget och därför tyckte vi att eftersom ett schabrak är lika mycket värt som ett fleecetäcke (ofta) så körde vi på schabrak istället.
Håller med om att priserna i övrigt var i klenaste laget:crazy: . Vi uppfyllde TR så så sett är det OK men om det blir någon mer gång ska vi nog lägga de 190kr extra per ekipage på priser till placerade istället...... Samtidigt var det uppskattat med lullullet runt omkring, knäckebröd till alla ekipage, korvbjudning, ryttarfest mm Vet att det var väsen från Mariestad om att de som var där inte hade fått något, men antagligen hade de desto finare priser istället;)

Nä, jag är nöjd med vårt lag SM organisatoriskt, banorna var bra, vi höll tiderna någorlunda, inget klag på domare, inga allvarliga olyckor.

Att priserna var för klena är något vi får fixa till till nästa år! Man lär av sina misstag och eftersom det varit lite klagomål om priser så ser vi till att bli bättre på det:banana:

Uppstallningen i de svindyra boxarna har inte med priser att göra...... men det funkade rätt bra även om boxarna höll på att flyta bort i de nattliga skyfallen. Men ack vilken förlustaffär.........1000kr för box + spån+ maskinhyra+kostnad för att bli av med spånen,,,,,, ryttarna betalade 1100kr och bara det var svindyrt (utom för de som stod hela veckan blev det ju fin dygnskostnad;) )många tusen back blev det. Nästa gång det blir någon större tävling hos oss så ska vi läga den innan skolan börjar och betessäsongen pågår så att vi kan hyra in oss på bygden billigt som vi brukar.

Min egen insats ridmässigt var väl inte något att skryta med, tog mig igenom dressyren, klantade mig i hoppningen och hade plockepinn (senan mellan ring och lillfingern är av har det visat sig så jag hade liiite ont, om jag vill ha nåt att skylla på)
Terrängen var katastrof, hästen gick som ett spjut på andra sidan vägen över alla de stora svårigheterna (vi har aldrig hoppat på den sidan vägen ens på träning så det var kul) men eftersom jag var tvungen att klanta till det med en kommunikationsmiss så slutade det med att vi hoppade i istället för över pullermangraven (nr10 tror jag)
Jaja det var hans livs första hinderfel i terrängen så hästen är bra, det är bara skiten bakom spakarna som skulle behöva lära sig rida:o

Jag håller verkligen med om att tävlingen var bra!! Underlaget höll otroligt bra fastän det regnade. Jätte mysig bana, med fina hinder...kommer gärna tillbaka, dock e de lite långt..;)
Och grejerna vi fick vid invigingen var åxå roliga att få!! :D

Tittade på startlistorna för Lag-SM i dressyr för häst:
http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=89713&x=1&a=442337
Massor av allianser och klubbar med fler än ett lag.

Så här säger deras regler:
Lag består av tre ryttare tävlande för samma klubb eller samma distrikt.
Klubb får deltaga med högst 2 lag.
Ryttare får endast deltaga med en häst.

Det vore väl något för FT-SM häst/ponny (fast med fyra ryttare).

Klubbar med många FT-ryttare får starta med flera lag, klubbar med få FT-ryttare bildar allianser.

Då slapp vi ju dessutom all hantering av klubbyten/dispenser med tillhörande (sura) kommentarer.

Kan dressyren så kan väl vi?

Tycker det låter som en alldeles utmärkt idé! Varför inte liksom?

Är nu hemma igen från Lag-Sm!

Jag säger bara - Åkt till Trossnäs och tävla!
Bra arrangemang, fina banor och en helt Underbar terrängbana! :love: :love:

+ Att det var perfekt med distansritten! :idea:

(Petronella_carlsson_ är samma person som Edward, så det var jag som startade tråden)

var de ponny smet du tävla... ?
isåfall har du säkert sett min kusin johanna bley och hennes ponny jozef :P

Jag såg din kusin på sin super fina ponny!! såg deras dressyr, jätte bra!!! Hon blev väl placerad?? :D

Är nu hemma igen från Lag-Sm!

Jag säger bara - Åkt till Trossnäs och tävla!
Bra arrangemang, fina banor och en helt Underbar terrängbana! :love: :love:

+ Att det var perfekt med distansritten! :idea:

(Petronella_carlsson_ är samma person som Edward, så det var jag som startade tråden)

ja, visst är det en bra terrängbana!! de bästa va alla hindrena..har t.ex. aldrig hoppat över en sten så (efter vattnet) de va coolt! :cool: hehe..;) Hade det legat lite närmare så hade jag gärna åkt dit oftare.. Hur gick det för Dig då?

ja visst var det ROLIG terräng:D :D
redsox älsade den:)

Jag var skötare till Jozef i hans förra stall :D
VÄRLDENS FINASTE !!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är tätt mellan lagen på lag-SM i fälttävlan efter lördagens dressyr och hoppning. Hemmaklubben Flyinge Ryttarförening ligger i...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 889
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa... 2
Svar
25
· Visningar
5 715
Senast: Lavinia
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
18 171
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka