Sv: Lag-Sm i fälttävlan 2006
Jag kan hålla med. Vi gjorde en miss i prioriteringen Anmälningsavgiften för ponny var 250 och häst 350 kr. Att få en sponsor i värmland är inte att leka med.... Klassnamnen kom från Vålbergsskolan cup= vi fick beg möbler av dem i somras, Mauds sadelmakeri som ställer upp på oss med hederspris, LBC för att få låna marken till uteboxarna och Texmex för att de sponsrade med endel tillbehör till ryttarfesten.
Samtliga startande på tävlingen fick med sig hederspriser för ett värde av 190kr (handduk 120kr (delvis sponsrad av karlstad kommun), minnesplakett 45kr och klistermärke 25kr) vi tyckte att det var kul om inte bara de placerade fick ett bestående minne av SM eftersom det var så många ponnybarn med

.
Vinnare i individuell klass fick täcke Att lagen fick schabrak beror på att man i förväg inte vet sammansättningen i laget och därför tyckte vi att eftersom ett schabrak är lika mycket värt som ett fleecetäcke (ofta) så körde vi på schabrak istället.
Håller med om att priserna i övrigt var i klenaste laget

. Vi uppfyllde TR så så sett är det OK men om det blir någon mer gång ska vi nog lägga de 190kr extra per ekipage på priser till placerade istället...... Samtidigt var det uppskattat med lullullet runt omkring, knäckebröd till alla ekipage, korvbjudning, ryttarfest mm Vet att det var väsen från Mariestad om att de som var där inte hade fått något, men antagligen hade de desto finare priser istället
Nä, jag är nöjd med vårt lag SM organisatoriskt, banorna var bra, vi höll tiderna någorlunda, inget klag på domare, inga allvarliga olyckor.
Att priserna var för klena är något vi får fixa till till nästa år! Man lär av sina misstag och eftersom det varit lite klagomål om priser så ser vi till att bli bättre på det
Uppstallningen i de svindyra boxarna har inte med priser att göra...... men det funkade rätt bra även om boxarna höll på att flyta bort i de nattliga skyfallen. Men ack vilken förlustaffär.........1000kr för box + spån+ maskinhyra+kostnad för att bli av med spånen,,,,,, ryttarna betalade 1100kr och bara det var svindyrt (utom för de som stod hela veckan blev det ju fin dygnskostnad

)många tusen back blev det. Nästa gång det blir någon större tävling hos oss så ska vi läga den innan skolan börjar och betessäsongen pågår så att vi kan hyra in oss på bygden billigt som vi brukar.
Min egen insats ridmässigt var väl inte något att skryta med, tog mig igenom dressyren, klantade mig i hoppningen och hade plockepinn (senan mellan ring och lillfingern är av har det visat sig så jag hade liiite ont, om jag vill ha nåt att skylla på)
Terrängen var katastrof, hästen gick som ett spjut på andra sidan vägen över alla de stora svårigheterna (vi har aldrig hoppat på den sidan vägen ens på träning så det var kul) men eftersom jag var tvungen att klanta till det med en kommunikationsmiss så slutade det med att vi hoppade i istället för över pullermangraven (nr10 tror jag)
Jaja det var hans livs första hinderfel i terrängen så hästen är bra, det är bara skiten bakom spakarna som skulle behöva lära sig rida