Otroligt dumt med en sådan lag som verkar utgå från att alla jobbar samma tider. Få eftersträvar väl mindre flexibilitet i arbetet och det här lär bli en riktig stoppkloss i informationsflöde och nog göra chefsrollen betydligt mindre attraktiv. Ha istället en lag som säger att arbetsgivaren ska tillhandahålla en skärm där mailen kan läsas, sen är det upp till arbetstagaren/avtalet att avgöra när mailen ska läsas.
Själv har jag absolut inget emot att läsa mail på fritid och semester. Jag vill gärna ha möjligheten att hänga med i vad som händer och tycker inte att det är ett dugg stressande. Jag kan ju själv välja exakt hur mycket jag vill engagera mig (så länge det inte är något som rör mitt ansvarsområde).
Själv har jag absolut inget emot att läsa mail på fritid och semester. Jag vill gärna ha möjligheten att hänga med i vad som händer och tycker inte att det är ett dugg stressande. Jag kan ju själv välja exakt hur mycket jag vill engagera mig (så länge det inte är något som rör mitt ansvarsområde).