låg kvot..

L

lightning

Någon som har låg kvot på sitt hö MJ/Smb RP
Har köpt in en leverans för 2 veckor sedan som ska räcka till sommaren. såg ju så himla fint ut men det har ju inget med vad värdena är tyvärr..
Kvoten är under 3...:confused:
mj 7.6 och smb 22 (minns inte ca/p just nu..)

Sv: låg kvot..

Årets hö är bara något bättre än vad ni har, men svårt nog ändå.

För 2 år sedan hade vi 10 g smrp, DET var knivigt...:crazy:

Som tur är finns alltid hösilage av fin kvalité att komplettera med.:)

Ha ha, jo jag har lägre kvot. 1,2 på höt jag köpte. Skickade analysen till säljaren, och han gav mig då 500 kg proteinfoder gratis. Så visst kan det löna sig att visa analysen även om man får "skylla sig själv" när man köper oanalyserat. I alla fall här var det väldigt svårt att hitta bra hö i år, så man får väl helt enkelt ta vad man får tag i. jag har kompletterat med Hippo Alfa, lusern, soja och vetekli för att få bra kvot till mina hästar. Visst är det lite bökigt men det går. Hoppas på bättre hö till nästa år!

Jisses! Du kan ju lika gärna fodra med halm då!:(
Själv har jag haft problem med för mycket protein i silaget. Hästarna fixade inte att äta det. Så jag har letat på nytt silage. Blev lite dyrt med dubbla analyser men vad gör man inte för sina pållar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka