Längtan efter en liten.....

Sv: Längtan efter en liten.....

Vad ska man göra om det känns som att all ens vakna tid går åt till att längta efter bebis? (drömmer visserligen mycket om det i olika former på nätterna också...) Jag sitter och räknar ÄL och dagar hit och dit så jag är alldeles snurrig.... Vi har bara försökt aktivt i två månader, men det känns ju som en eeeevighet ;) För att inte tala om väntan på nästa mens!! Suck, vad trött jag blir på mig själv... Och det enda man hör är "Tänk inte på det, så kommer det så småningom". Men hur lätt är det att inte tänka på det då?? Känns som att hela mitt liv går åt till att fokusera på barnalstrande. Jag vill inte ha det så! Jag vill att det ska vara ett "hoppsan!" när det väl blir. Men jag har ju superkoll på allt. Och sen börjar det komma konstiga tankar som "tänk om jag inte ens kan bli gravid" och "tänk om jag inte har ÄL när jag tror" osv....

Kan ni vara snälla och tala om för min hjärna att sluta tänka på bebisalstrande, tack!! :D

//Destiny


Tänkte bara meddela att stickan imorse visade PLUS!!!! :banana::banana:

Nu gäller det bara att hålla tummarna så den vill stanna kvar därinne :)

//Destiny
 
Sv: Längtan efter en liten.....

Hej och hå så det kan gå ! :D

Grattis!!
 
Sv: Längtan efter en liten.....

Tack tack! Känns alldeles overkligt.... Men om även nästa test visar plus så får jag nog sluta tvivla :p

// Destiny
 
Sv: Längtan efter en liten.....

Nu är vårt fjärde försök förbi och jag väntar på att kunna påbörja det femte. Visst, den senaste månaden var vi lite dåliga på att orka ha sex så det är väl inte så konstigt att det inte blev något, men man är lite ledsen ändå. Jobbar heltid på ett rätt tungt jobb som kan vara stressigt så man är trött nästan jämt. Menscykeln verkar ha stabiliserats något nu iaf på 33 dagar, det underlättar ju men man vet ju inte hur lång ens luteala fas är heller. Nu får jag samla krafter och försöka sexa på om ett tag igen. Jag känner ju inte total hopplöshet för genomsnittet försöker ju i sju månader innan det blir något och många ännu längre. Däremot är det jobbigt att jag också är överviktig och att det kan påverka fertiliteten (dock har jag ju mens så jag väger inte så mycket att den uteblir). Men under tiden man försöker så får man väl försöka röra på sig och äta bra, dock har det inte hjälpt hittills för mig. Det var ju också bara runt ett halvår och lite mer sen jag slutade med piller.

Längtar tills jag kan få säga till mina föräldrar att de troligen ska bli morföräldrar. De är de bästa jag kan tänka mig och det skulle "passa" så bra med en bebis. Blir lite irriterad på de som säger att man har tid på sig när man är 22. Javisst, jag känner ingen stress direkt pga åldern, men jag kan nog längta lika mycket som en 35-åring. Om man nu vill ha fler barn och det kan ta tid att bli gravid så är det inget fel att oroa sig vid min ålder heller.
 
Sv: Längtan efter en liten.....

Blir lite irriterad på de som säger att man har tid på sig när man är 22. Javisst, jag känner ingen stress direkt pga åldern, men jag kan nog längta lika mycket som en 35-åring. Om man nu vill ha fler barn och det kan ta tid att bli gravid så är det inget fel att oroa sig vid min ålder heller.

Det är bra att du skriver detta! Det är klart att man kan längta lika mycket oavsett ålder. När man bestämt sig för att "göra barn" så är det klart att man vill att det ska ske så fort som möjligt.

Fördelen är att OM det inte funkar nu så har ni längre tid på er för utredningar och ev IVF eller andra lösningar. Till skillnad från någon som är äldre. Hade det tex inte funkat för oss så hade jag nog behövt känna ännu mer panik över tidsaspekten i och med att jag ändå fyllt 38 nu.

Men; som sagt; längtan efter barnet och oron över att det inte fungerar som man vill är nog lika stor oavsett åldern.
 
Sv: Längtan efter en liten.....

Tack!

Ja, jag förstår verkligen de som är lite äldre och längtar och kanske inte haft chansen att skaffa barn förrän då de gör det. Man kan ju inte hjälpa om man inte blir gravid, eller inte träffar en partner t ex.

Något jag blir frustrerad över är att jag har så svårt att gå ner i vikt.

Just för att jag/vi vill ha barn (underlättar att sambon numera är med på noterna) så vill man som sagt det nu! Jag tänker ju inte direkt dra igång en karriär för att det inte går. =)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 819
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 099
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp