Läkarundersökning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Läkarundersökning?

-Ja, det är inte lätt när det sitter någon i klassen och luktar häst. -Jag luktar väl inte häst.... -Har du ridkläderna i skolan? -Eeh? Nä, knappast va? -Men det kvitter, man luktar häst ändå, det tycker nog de andra.


Hela ditt inlägg gjorde mig skitförbannad, men detta gjorde mig alldeles sorgsen :mad: :(

Jag säger som de andra; vänd dig till skolchefen i ert område.
Det mötet låter ju helt absurt!
Och skall de nu hålla i absurda möten (?) med din dotter, borde väl du också ha varit inbjuden.

Hur har det gått?
 
Sv: Läkarundersökning?

Gud förbannat vad är det jag hör?! :mad:
Eftersom det undanbedes enligt skollagen att vara iförd hästkläder etc som kan utlösa en allergisk reaktion hos elever, så vore det VÄLDIGT konstigt om "Många barn kommer till skolan i ridkläder". Var hämtade hon den informationen ifrån?
Och att påstå att Mini skulle missköta skolan bara för att hon har ett fritidsintresse (som ju hon som SKOLSKÖTERSKA ska uppmuntra eftersom deras jobb är att se till att eleverna mår BRA och RÖR på sig), så borde hon ju också ge fotbollsspelarna, hockeyspelarna, handbollsspelarna ect, samma dom.

Jag blir så FÖRBANNAD.
Hota dom att om de inte skärper sig så kommer det en fly färd förbannad värmlänning på en cowboyhäst och binder dom på rälsen....
 
Sv: Läkarundersökning?

Hur har det gått?
Jag tycker precis som andra här i tråden att det är ett mycket grovt övertramp från skolsköterskans/läkarens sida. Vet inte var man ska anmäla, men ta kontakt med skolverket o hör med dem. Kan ju oxå vara så att de lyder under hälsa/sjukvård.

Annars kan väl våra kära kvällstidningar göra en insats! :mad:

Lycka till! Tror det är många på buke som står bakom!
 
Sv: Läkarundersökning?

Och skall de nu hålla i absurda möten (?) med din dotter, borde väl du också ha varit inbjuden.

Fast visst stod det att det var bra om föräldrarna var närvarande? Det har jag för mig att jag läste att Snuffsan skrev någonstans i denna tråd.

Nu tror jag väl inte att jag hade närvarat heller om det bara stod att det var en läkarundersökning och om det inte hintats om att det var något annat än just kroppslig hälsoundersökning som skulle ske.
Men samtidigt ska väl rätt vara rätt, de ville ju helst ha med föräldrarna på mötet.
 
Sv: Läkarundersökning?

Om läkarundersökningen var pga tidigare mobbing så borde ju skolan ha upplyst er om detta? Jag skulle om jag var var du ta kontakt med skolledningen och fråga vad som var tanken med denna "undersökning".

Hoppas att allt löser sig till det bästa för er, skolans värld är inte alltid så lätt att förstå sig på :crazy:
 
Sv: Läkarundersökning?

Svarar alla:

Jo, det står på lappen att jag får närvare. Men som sagt, jag visste inte vad det gällde. Mäta och väga klarar de utan mig.

Jag har pratat med klassföreståndaren. Hon säger att hon inte förstår vad det hela handlar om, men att Mini ju har vad de tycker är hög frånvaro (två veckors sjukdom i höst). Eftersom hon hade hög frånvaro då hon var mobbad följer de upp det. Visst, det är ju bra, men när hon varit hemma en vcecka pga förkylning så tycker jag att det är långsökt att koppla ihop med den gamla utfrysningen. Hennes klassföreståndare vet inte vad som hände då eftersom hon är ny på skolan.

Att det hela borde skötts på annat sätt tycker väl egentligen klassföreståndaren också. Hon tog för givet att både jag och Mini visste varför Mini skulle till läkaren, att det var något sköterskan upplyst oss om.

Och som jag sa, det hade räckt med ett telsamtal till mig i stället för att ha nån sorts förhör med Mini.

Ang hästlukten så hade klassföreståndaren inte hört något sånt. Men även klassföreståndaren påpekade att det är ju otrevligt när någon luktar häst. *suck*
 
Sv: Läkarundersökning?

Men även klassföreståndaren påpekade att det är ju otrevligt när någon luktar häst. *suck*


Jag kan bara hålla med...*suck*
In genom ena örat och ut genom andra, som min visa far brukar säga... :crazy:
 
Sv: Läkarundersökning?

De vill verkligen inte förstå? Jag blir alldeles stum. De signaler de sänder ut till barnen är ju helt skeva.

Sen tycker jag fortfarande inte att två veckors frånvaro är speciellt mycket. Iofs kan det bero lite på hur den är fördelad och om man ser mönster ( t.ex alltid borta måndagar) men nu är det ju inte alls så utan de drar på höga växlar vilket i detta fallet förstör mer än det skulle behövt.

Tragiskt och trist.
 
Sv: Läkarundersökning?

What :eek:

Jag känner inte till en enda unge som någonsin dykt upp i skolan i ridkläder. Vad fasiken tänkte den där sköterskan med egentligen? Jag skulle blivit fly förbannad å ringt skol nämnden på en gång + aftonbladet eller någon annan tidning, då jäklar anama skulle det blivit fart på folket. Det där e ju mopping från vuxnas sida.

Å ifrågasätta läxläsning, brukar dom inte ha en mapp eller liknande där det står hur dom ligger till i skolan? Det hade jag då allt för mig att dom brukar ha. Om inte annat så ska sådant tas upp på möten mellan förälder, barn å lärare å sedan gå till rektor om det inte blir bättre om det e något som e fel. En sjuksköterska har då inget med saken att göra. Å 2 veckor frånvaron det e inte mycket det inte. Å vet dom inte om att föräldrarna måste ringa å sjukanmäla sina barn, det e inget man får göra själv föräns man går i gymnasiet. Har dom noll koll eller?

Blir skitsur bara av å läsa inlägget, skulle kunna kontakta aftonbladet själv :mad:
 
Sv: Läkarundersökning?

Men skolsköternska brukar faktiskt ingå i elevvårdsteamet.
Om man har en elev som man är orolig för av någon anledning så tar man upp den eleven till diskussion med detta team. Därefter tar man ett beslut om hur man ska gå vidare för att hjälpa det barnet.

Det är därför jag tycker att det låter skumt att läraren inte visst så mycket om det hela. Det är ju liksom läraren (eller föräldrarna) som tar initiativet till att ta upp ett speciellt barn till diskussion.
 
Sv: Läkarundersökning?

Jag har pratat med klassföreståndaren. Hon säger att hon inte förstår vad det hela handlar om, men att Mini ju har vad de tycker är hög frånvaro (två veckors sjukdom i höst). Eftersom hon hade hög frånvaro då hon var mobbad följer de upp det.

Nu får du inte bli arg, men är du säker på att Mini inte är borta mer än du känner till?
 
Sv: Läkarundersökning?

Japp, det är jag säker på. Dels litar jag på henne, dels hade vi utvecklingssamtal för några veckor sedan och då nämndes hennes två frånvaroveckor i förbigående. Det finns alltså inte mer frånvaro än så.

En märklig detalj är att när hon är sjuk ringer jag skolan första morgonen och berättar att hon t.ex är förkyld. Rutin på skolan. Hur kan skolan då fråga om jag vet att hon är hemma?
 
Sv: Läkarundersökning?

Ja, jag tycker också att det är skumt. Vi hade som sagt ett bra utvecklingssamtal för några veckor sedan, då var klassföreståndaren så nöjd med allt. Klassföreståndaren har inte heller någon åsikt om hennes läxläsning eftersom hon alltid har minst VG på alla prov och ligger före i nästan alla ämnen.
 
Sv: Läkarundersökning?

men jösses.. vilka människor. blir helt förvånad över att sådana väljer att jobba med barn.

blir så arg att jag inte vet vad jag ska skriva. undrar om hm vet att m.b luktar illa... ;)
 
Sv: Läkarundersökning?

Vet att många ställen vill att man ringer varje dag, annars får man oanmäld frånvaro. Även om det logiskt borde vara så att är man hemma första dagen sjuk, så är man även hemma andra dagen sjuk, eller tredje osv.
 
Sv: Läkarundersökning?

Jag vikade ett tag i skolan och där hände det att en elev blev sjukanmäld en dag, sedan var han borta hela veckan. När sjukveckan kom på tal med föräldrarna lite längre fram så kom det upp att han faktiskt bara varit sjuk EN dag och sedan hade han bara skolkat. Så det är nog väldigt bra om föräldern sjukanmäler varje dag som barnet är borta, eller anger ungefärlig frånvarotid från första början. Ibland ser man ju om det verkar bli långvarig sjukdom eller om det tycks bli nån enstaka dag.
 
Sv: Läkarundersökning?

Vilken opsykologisk skolsköterska.
Varför talade de inte om för er båda från början vad det hela gällde? Dumt! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 825
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 769
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 451
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 279
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp