Läkarundersökning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Läkarundersökning?

Vill bara skriva att jag tycker det är jättebra att du reagerar på detta.Många föräldrar skulle bara fega & hålla med skolpersonalen istället.
 
Sv: Läkarundersökning?

Usch och fy.
Välkommen till föreningen "Föräldrar på tvärs med skolan".
Jag vet hur det är.
Gissa hur inne man är om man rider Akademiskt och spelar folkmusik på fiol.

Hälsa Mini att det är svårt när Världen inte är riktigt klok.
Men man får försöka att överleva ändå och hålla sig bland vänner.
 
Sv: Läkarundersökning?

Jag håller med mimus. Min första tanke som slog mig var att eftersom dottern är minderårig så tycker jag det är lustigt att inte förälder är kallad. M a o de skulle skickat kallelsen hem via posten. Jag anser så ska ske så fort det är någon form av kontroll som går utanför det alla i klassen ska göra ex. vägning och mätning, då borde det ju räcka med en kallelse via elev.

Att man i vissa skolor låter sjuksköterskan/läkare sköta "skolksnack" etc. är ganska vanligt. Dock reagerade jag på att minis lärare antagligen inte är inblandad eftersom de inte har koll på flickans resultat i skolan. Alt har läraren sagt något som misstolkats.
Å andra sidan anser jag att ett första steg man tar i skolan OM man nu anser ha en elev som aviker på något sätt är väl ändå att klassläraren har det första samtalet??

För att nu förtydliga min synpunkt så anser jag att 10 dagars frånvaro inte är spec. mycket, då det inte handlar om fuffens. Du har ju själv ringt och sjukanmält, alltså vet ju målsman om frånvaron.

Jag skulle ta ett snack med läraren för att höra om denne vet hur landet ligger i frågan. Sen skulle jag ta ett iskallt snack med rektorn då jag ser detta som en form av trakasserier.

Kramar Gira
 
Sv: Läkarundersökning?

Jag skulle vända mig till skolchefen i ert område istället.
Absolut eftesom rektor inte står över en skolsköterska. Vanligen finns det i kommunen någon chef över skolsköterskorna men chef över alla är skolchefen/förvaltningschefen.

Skolsköterskan har inte rätt att prata hur som helst med rektor heller! Tystnadsplikten gäller. :devil:

Till Snuffsan:
Skriv ner allt och ta det med en chef. Det är inte ok. Stackars Mini. Bara att sitta ensam med både läkare och skolsköterska och bli utfrågad. Sen kan jag förstå att man inte alltid har föräldrarna med eftersom man då inte får samma svar MEN man måste informera föräldrarna om vad som ska göras/hända.
 
Sv: Läkarundersökning?

Först måste jag bara:
I november, för ett år sedan, var mitt tålamod slut och jag röt till rejält. På ett föräldramöte diskuterades skitsaker som pepparkakor till jul och annat och jag smällde av rejält. Talade om för alla föräldrar hur det egentligen var i klassen och hur deras små gullungar uppförde sig.
:bow: :bow: :bow:

Vad gäller "läkarundersökningen" är jag mållös!!!

Ja, det är inte lätt när det sitter någon i klassen och luktar häst. -Jag luktar väl inte häst.... -Har du ridkläderna i skolan? -Eeh? Nä, knappast va? -Men det kvitter, man luktar häst ändå, det tycker nog de andra.
Ehh? Är hon helt fläng i bollen? Det här är mobbing på samma nivå som barnen i klassen!

Om det som fjolltroll och Amateur säger stämmer, så tycker jag definitivt att du ska vända dig skolchefen. Dra upp det rejält! Sådär uppför man sig bara inte!
 
Sv: Läkarundersökning?

Blev också upprörd när jag läste. :eek: Stå på dej och peppa Mini. Mobbing vuxna-barn är alldeles för vanligt! :eek:

Läs här exempel

Kanske något/några tips om hur det kan vara. Däremot vad jag saknar är vem som bestämmer. Tror att det är rätt som skrivs dvs att skolchef/förvaltningschef är chef, inte rektor.
Ska se till att det blir mer info om det på hemsidan på måndag. :angel:
 
Sv: Läkarundersökning?

-Varför var du mobbad? Jag är väl annorlunda. Inte intresserad av smink och sånt också rider jag mycket. -Ja, det är inte lätt när det sitter någon i klassen och luktar häst. -Jag luktar väl inte häst.... -Har du ridkläderna i skolan? -Eeh? Nä, knappast va? -Men det kvitter, man luktar häst ändå, det tycker nog de andra.

Ärligt talat om hon nu hade kommit till skolan i hästkläder hade det spelat någon roll. Har andra rätt att reta och mobba en för att man är annorlunda har annorlunda kläder på sej? Har man rätt att blui mobbad om man luktar illa, har en omodern frisyr, är kort, ful, fet, smal med mera?
Om en kille kommer i forbollströjjor skall vi reta honom då??

Vilken jäkla bäng läkare och skolsyster inte konstigt att det förekommer mobbing på en skola när sånna idioter får ha kvar jobbet.. :mad:
 
Sv: Läkarundersökning?

Men herregud! :eek:
Stackars Mini! Det där är ju rena trakasseringarna!:mad:

Usch skolsköterskor är tamefan inte kloka!:crazy:
(dåliga erfarenheter av dem)
 
Sv: Läkarundersökning?

Att komma med hästkläder och lukta illa är ju hänsynslöst mot de andra eleverna på skolan, särskilt allergiker.
Så det är något man som hästtjej/kille inte vill göra.

Att då efter att ha ansträngt sig och lyckats vara ren ändå bli anklagad för att lukta häst, det är så oerhört kränkande och förödmjukande.

Att däremot be någon som inte tar hänsyn att ta hänsyn genom att hålla sig ren, det är en annan sak.
 
Sv: Läkarundersökning?

Det låter helt befängt. Jag hoppas verkligen att du går till botten med detta, så här får man bara inte göra. Två veckor frånvaro är inte mycket alls.


Andra barn kommer inte alls i ridkläder, det tror jag inte, de är nog väl medvetna om riskerna att bli retad för det och dessutom allergiproblemet.

Att hon dessutom inte vill prata med dig efter att ha gjort så här mot din dotter är respektlöst
 
Sv: Läkarundersökning?

För det andra så har väl inte skolsystern med läxor och sådant att göra?

Fast där håller jag inte med riktigt. Personalen på skolan har ju ett helhetsansvar för eleverna och där ingår ju skolsystern som en (vanligtvis) värdefull resurs. De har ju en helt annan kompetens än pedagogerna och om en pedagog misstänker att en elev mår dåligt och tex det visar sig bla på läxorna så kan det väl vara ypperligt att skolsystern får hjälpa till med kontakten med eleven.
 
Sv: Läkarundersökning?

När jag pratade med sköterskan idag så sa hon att mätning, vägning osv heter inte läkarundersökning utan hälsoundersökning. *suck* Visste ni det?

Ja, men jag är en skolperson. Men ofta är läkarundersökningar initierade av förälder/i samråd med förälder vad jag uppfattat. Dvs om tex barnet har ryggproblem kan de få en tid till skolläkaren via skolsystern. Säkert kan syster hitta orsaker för läkarbesök vid hälsokontrollen och på det sättet initiera dessa och då kanske det går till så som i Minis fall, dvs att de skickar en lapp hem.
 
Sv: Läkarundersökning?

Jag hade vart livrädd om jag var mini!

När jag gick i högstadiet fick jag gå till skolsköterskan för mina lärare trodde jag hade anorexia!

Har helt förträngt det men vet hur hemskt det var att sitta där helt själv.

Har en kusin som fick ta hål i öronen när hon fyllde 11 år. Sen fick hon en liten infektion i det ena hålet så min farbror sa att hon kan ju gå till skolsyster så kan hon göra rent det ordentligt för det hjälpte inte att badda det hemma.

Min kusin kom hemspringandes från skolan direkt efter hon vart hos sköterskan, ca 7 km.

Hon hade inte alls rengjort något, utan sagt till min kusin att hon är överviktig och måste banta :mad:
 
Sv: Läkarundersökning?

Det sa skolsköterskan till mig också i högstadiet.
Sedan spred hon ut till både elever och lärare att jag bara satt hemma och åt bulla och godis:eek: :crazy: :mad:

Men det egentliga felet var en cysta i magen som gjorde att jag såg ut som jag var på smällen. Förövrigt var jag alldeles för smal och såg inte frisk ut alls. Men det såg hon inte ens:eek:

Opererades för det och fick veta av läkaren att hade jag inte gjort det då, hade jag haft två dagar kvar att leva:eek:
 
Sv: Läkarundersökning?

vilken knäpp skolsköterska, ring rektorn och se till att skolsköterska ger Mini en ursäkt, eller så anmäler du skolsköterskan.. sådär ska man fan inte beté sig, hon är rent ut sagt olämplig som skolsköterska óm eleverna uppfattar henne på det där viset :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 825
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 769
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 451
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 279
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp