Lådträna kattunge

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cettan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 186
C

Cettan

Mina 5 veckors kattungar har äntligen börjat äta riktig mat. Det är fortfarande lite trugande ibörjan, men de får i sig den tillslut iallafall. Man då är frågan hur gör man med lådträningen. Jag har hört att mammorna slutar sköta det åt ungarna när de inte får mat av sin mamma längre. Men samtidigt så diar ju ungarna också. Jag har gjort iordning en låda med klumpfri sand, men sen då? De har precis ätit nu och visar inga tecken på att vilja göra någonting annat än leka. Några bra knep?

Sv: Lådträna kattunge

Jag ställde ner en liten låda med låga kanter när dom var runt 3 veckor. Satte ner kattungarna där en och en och krafsade lite mer deras tassar i så dom märkte att det gick att krafsa. Sen gjorde jag inget mer, dom skötte det själva. Det är viktigt att dom inte är på för stor yta, precis som människobarn så är det roligare att leka än att känna efter om man är kissnödig så olyckor händer oftare om dom inte hinner till lådan i tid.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 918
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 181
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 242
Senast: Ceta
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden
  • Vinthund som gårdshund?