Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olja appliceras i liten mängd på lädret, flera gånger.
Ofta behöver man inte göra detta mer än 1 gång per år.
Dränk inte läderartiklar i olja!!!
Detta gör att oljan vräker in i lädret och det blir övermättat.
Er sadelmakare kommer också att bli irriterad, eftersom det blir otroligt omständigt att sy i oljemättat läder.
Försök själv att hålla i en inoljad nål
*kl*
Jag undrar lite äver sadelsåpan & sadelsmörjan som säljs på Ö&B, är det ngn som har erfarenhet av de produkterna? Jag inhandlade en burk smörja för en tid sedan (ca 3 veckor) och smörjde några träns, idag noterade jag att jag fått lite mögelangrepp på samma träns. Allt övrigt läder som inte behandlats med denna smörja och förvarats på exakt samma vis är totalt fri från angrepp.
Ngn som upplevt samma med denna produkt?
Är du säker på att det var mögel? Var det grönt?
Många billigare lädersmörj-medel upplever jag lämnar en vit hinna efteråt om man inte putsar bort det. Vissa väldigt mycket. Effax t ex lämnar också den där vita hinnan, men det går lätt bort bara man efterputsar medans vissa nästan verkar omöjliga att få bort om man inte efterputsar innan fettet börjat torka. (Är inget proffs på ämnet! )
Jag hade ett par ridskor i nubuck från H**ks, funkade kanon, men fick byta ut dem efter 3 år när sömmarna började gå upp. Det enda jag märkte på dem var en missfärgning från knappen på shortchapsen, inget annat. De var mjuka och sköna, formade sig bra även om de bara smörjdes typ 2-3 ggr om året.