Läder eller syntet sele??

Sv: Läder eller syntet sele??

Håller med om att tärnsjö modell äldre nog är rärr smala. Jämför jag denna med en ny sele så är det smal. Är det den här kudden jag nänmner som är däckelputan??
Den tog jag ju bort..
Har ett mjukt teddyunderlag under selen.

Håller med om att tärnsjö modell äldre nog är rärr smala. Jämför jag denna med en ny sele så är det smal. Är det den här kudden jag nänmner som är däckelputan??
Den tog jag ju bort..
Har ett mjukt teddyunderlag under selen.

Det är däckelputan du tagit bort, den är till för att fördela trycket från däckeln lite mer! Det mjuka teddyunderlägget fördelar nog inte ut trycket så bra.
Om hästarna är väldigt runda så är det ofta svårt att få selen så långt bak som man vill ha den, dock lättare med en rund däckel i alla fall.
Tror att JNs däckel är relativt rund!

På tjocka ponnytravare är det i princip omöjligt att få selen där man vill ha den, de åker fram pga magen, bantning är det enda som hjälper!

Måste höra om denna sele igen...
Wahlstén W-Next Level PLUS
Komplett sele med däckel i syntet + långt däckelunderlägg i PVC (fästets med kardborre mot däckeln). Ljusa lädertömmar med stålförstärkning, svansrem, syntetbrösta, syntetgjord med neoprenöverdrag (mjukt mot hästen och lättskött), läderhuvudlag samt läderuppkäk. Allt läder är av mycket god kvalitet.
http://www.lillhastenistav.se/wsele.htm
Är det något att ha och träna i?

det är säkert en bra sele.neoprengjordar gillar inte jag, men har du bara en häst är det säkert ok. dom blir så¨svettslibbiga efter en tur. alt kan man säkert byta ut den mot en annan

Man borde ju kunna byta ut mot läder eller gummi.
Har det nog liggandes hemma.
Priset var ju rätt överkomligt så därför är jag lite smått sugen.
Tömmarna sparar jag nog till kommande övningar på banan skulle jag tro.

jag bytte när jag köpte min löpsele till en sån där som är lite bredare på mitten

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 486
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka