Ladda över film till datorn!!! *hjälp snabbt!!*

N

NiraK

Jag har lånat en digital videokamera och tänkte föra över innehållet till datorn. Har anslutit kameran till datorn, men vad göra sen? :confused: Vilket program ska jag använda?? Vill kunna ta stillbilder från kameran, gärna också filmklipp!

Nirak
 
Med kameran följer oftast ett program som är enkelt att använda. Annars kör vi med Moviemaker som funkar bra. Det finns i XP. (Ladda hem 2:an)!
Fast det förutsätter att du kör via usb annars brukar det följa program med kortet.
 
Jag har moviemaker på datorn.. men hur använder jag programmet när jag ska föra över från kameran?? :o

Nirak
 
oftast med dessa program:
antingen oppnas de automatiskt nar du kopplar in kameran till datorn, eller sa oppnar du forst programmet, och genom programmet 'oppnar' kameran (nu jobbar jag fran mac sa jag vet ej riktigt hur det skulle se ut pa pc, men jag antar att du hittar kameran genom 'min dator')
da borde programmet visa de filmer som ligger pa kameran.

annars sa rekommenderar jag 'hjalp' i menyn, det brukar besvara de flesta fragor ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 085
IT & mobiler Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2. Vi försöker nu återställa den...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: pajaztar
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 554
Senast: vtok
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 959
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp