• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kamikazepiloten
  • Startdatum Startdatum
K

Kamikazepiloten

JW's häst.

Ni bukare som varit på Globen (även ni andra också) vad anser ni om denna häst och hans stam?

Landjunker II - Capitol I

(Ja, jag vet att han är valack ;))

Sv: Lactic 2

Ja du, Landgraf, Capitol, Cor de la Bryere och Marlon xx = mer holstein kan det inte bli. Och det finns gott om hingstar med det här blodet...

Landjunker II

Landjunker2-full.jpg

Övriga bukares åsikter om honom. Vad ni anser att han nedärver (han har ju ändå ganska många avkommor i svår hoppning, och dubbelt så många i msv), vad ni anser om honom i aveln, om hans avkommor, varför ni skulle/aldrig skulle andvända honom själva.

Hans avkommeindex är 106 i hoppning och 74 i dressyr. Sen undrar jag om han fortfarande lever (född 1986) ? Han står inte längre med på Holsteiner Verbands lista över godkända hingstar.

Är det samma Landjunker som har stått utanför Norrtälje? Skimmelhingst...

Jodå, han lever fortfarande.

Dock har han väl enbart använts inom avel hos ägaren eftersom han inte blev gdk av ASHV.

alla frågor du har om landjunker2 kan jag svara på. han används inte i avel mer en det vi själva använder honom till. och nej ingen valack är det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
839
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 791
Senast: Claraclara
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka