Labrador mental stimbulering

Emmsan100

Trådstartare
hej! Den 9:onde juni åker vi och hämtar våran åttaveckors valp. Jag undrar hur mycket hjärnarbete en labrdor behöver (jakttyp) från 8veckor tills hur mycket de behöver när de är vuxna. När de är så små som åtta veckor vet jag att det räcker att snusa i trädgården bara men senare? När de blir äldre...

En labrador, ff a en ur jaktlinjer, behöver en stor portion aktivering för att vara nöjd och må bra.

Prata med din uppfödare som känner rasen väl, hen har garanterat svar på alla dina frågor:)

Uppfödare är bra så henne kan ni fråga och få bra svar av.

Det är däremot ingen utpräglad jaktlabbe ni köper utan från dp linjer. ( vet detta då jag köper hane från samma kull) men det kommer bli en aktiv och arbetsglad hund som behöver en hel del aktivering av olika slag.

hej! Den 9:onde juni åker vi och hämtar våran åttaveckors valp. Jag undrar hur mycket hjärnarbete en labrdor behöver (jakttyp) från 8veckor tills hur mycket de behöver när de är vuxna. När de är så små som åtta veckor vet jag att det räcker att snusa i trädgården bara men senare? När de blir äldre...
Kul med labrador! :)
Valpen behöver som du skriver inte aktiveras mer än att den ska lära sig att gå på toa utomhus, vad den heter samt att inte äta upp allt den ser. Ha den lös mycket (den kommer inte att försvinna), beröm allt som blir rätt och strunta i det som blir mindre rätt så länge det inte är ngt farligt.
Lita inte på Cesar Millan.
Öva på att koppla av! Såg i en annan tråd att du ska gå valpkurs, det är ju kanon, då kan du säkert gå fler kurser när den blir lite äldre också. Man märker när de behöver mer aktivitet, lär ni er apportera har ni kommit en bra bit på vägen till en nöjd labbe.
Håller med övriga annars, fråga uppfödaren. Njut av valptiden, lycka till! :)

Det är däremot ingen utpräglad jaktlabbe ni köper utan från dp linjer. ( vet detta då jag köper hane från samma kull) men det kommer bli en aktiv och arbetsglad hund som behöver en hel del aktivering av olika slag.
Oh

oj vad roligt att det är från samma kull!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 612
Senast: Lady_A
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar