Labrador 588

Vad vill du veta om honom? Stam? Tävlingsresultat? Avkommor?

Eller är det bara bilder du letar efter?

Har haft ett antal Labradoravkommor men jag tycker dessa var lite träiga i huvudet samt ett tröttsamt bankande med framfötterna på boxdörren i tid och otid

har sett dem där bilderna...vill ha fler..men finns inga fler verka det som! har stamtavla tom 5 led, nån som har längre`?

Är Calle efter Labrador?
Coolt står det på licensen hans?
Skaru va med och tävla nått nu?

yes, calle e efter labrador.. ;) jätte coolt! jag vet inte om jag ska va med..ska du? kram

Nää har ingen häst...
Om jag fick vara med på dressyren så fick jag väl välja mellan dom som är lediga för Wellmer skall väl tävla själv på Polarn..

Detta är ju inte klokt! Om hästarna är träiga i huvet som någon skriver här kanske det har med mammans sida att göra. Jag har ett sto e: Labrador och hon är hur trevlig som helst. Visst, inte vem som helst kan sätta sig på henne och tro att de kan bestämma, man måste lära känna henne men hon är hur trevlig som helst. Sen krävs det lite vana och tuffhet samt en hel del envishet. Min gamla donna är iaf jätte trevlig.
Hur hästen blir beror ju inte bara på pappan, det kan ju bero på mamman och inte minst på ägaren!!!

Visst har givetvis mammans sida och hästens uppfostran med att göra hur hästen blir, men det finns ju också vissa blodslinjer som ger vissa temperament, och eftersom hingstar får många fler avkommor än ston så har detta förstås större genomslag!

Min erfarenhet är att många Jovial-ättlingar kan bli väldigt skarpa i humöret, och eftersom Labrador var e:Jovial så kan givetvis det påverka.

Jag har själv en häst med Jovial till farfar, och det finns hos henne med :D

Jag har nog födit upp så mycket hästar att jag vågar göra detta omdömme

Jag har också haft tills för tre veckor sedan ett Labrador sto, otroligt ridbar och snäll samt klok, sedan gav hon mycket fina föl...

jasså, men för det behöver det inte betyda alla hans avkommor, eller hur?

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare