Labradoodle!

Sv: Labradoodle!

Jag förstår inte det resonemanget. En Labrador som jobbar som ledarhund är INTE en lugn hund. Det är en hund som jobbar jobbar jobbar. De linjer som ligger bakom HS hundar från början är mycket Älvgårdslinjer. Det är de hundarna som unger längst tid har producerat riktigt bra arbetshundar. Jag håller med om att det finns en rejäl avknapp på en apporterande hund, men lugn..? Det beror kanske på vad man definierar som lugn. Men att orka jobba så mycket som ledarhundarna gör... Njae... Jag skulle snarare säga att det är deras arbetskapacitet som klår storpudeln på fingrarna.

ps. Jag har själv Labrador som härstammar från de Älvgårdslinjerna och senast förra veckan så fick hon ett par erfarna Labradormänniskor att häpna över hennes intensitet trots sina snart 10 år och de bara sa: Jag undrar mest hur hon var som ung... .ds

Men jag menar inte lugn på det sättet att..den inte jobbar ..jag vet inte hur jag ska förklara..Labradorerna är lugnare i sinnet, eller jag vet inte hurj ag ska skriva:confused:
Någon som har bättre ord än jag?:crazy:

Inte jag för jag håller inte med :)

Är du Labradorägare själv? Det kanske kan ge en ledtråd (härstamning etc.)

läs det första jag skrev, jag äger två Labradoodles...pudel+labbe...fast det är lite mer pudel i mina:)

Labradorerna är lugnare i sinnet, :
Jag har nog upplevt det snarare tvärtom. Vi har flertalet labradorägare på våran Brukshundsklubb och samtliga hundar är riktiga energiknippen. Jag fick mina fördomar om labradorer totalt tillknölade första gången jag såg ett labberejs..... :eek::rofl: Dom är fulla av energi och väldigt intensiva i sitt sätt att vara.

Mina fördomar kom nog av att jag tidigare i mitt liv enbart har träffat överviktiga eller apatiska labradorer. Tragiskt, men sant.

Nu blir det lite trådkap:crazy:
Men jag har tidigare haft blandis,det sas ofta"då har du en råttman" eller "då har du en dobbweiler"
Ja,han var rottweiler/dobbermankorsning..
ja,så folk kan "uppfinna" nya "rasnamn"..(men jag anser inte att blandis är en ras)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 363
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka