La:p1 2004

H

Hobbyryttaren

Slutan som rids halvt igenom, det måste väl vara diagonalsluta???
På stallbacken står det bara sluta, men vad jag vet så brukar man inte rida vanlig sluta på en diagonal.
Ngn som vet???

Sv: La:p1 2004

ja det är en diagonalsluta, tillskillnad från andra länger så heter våra slutor samma sak, medans andra länder har olika namn för slutan på spåret och slutan på diagonalen..

tack för svaret. kanske du kan vet om man får rida på kandar och vad står P:et för??

jag har fått för mig att P:et står för Ponnyprgram, men det är kanske bara som jag hittat på:p

Det står på programet om man får rida på träns eller kandar.
och som du läste innan p=ponny

och på ponny tävlar man ju aldrig på kandar, så det är inte så svårt att hålla reda på heller ;)

Konstigt, Proppen jag tittade på var en regional tävling för häst.

Har inte programmet så jag vet inte om det står om man får rida på kandar eller inte.

LAP:1 och LAP:2 togs fram för att det saknades svårare program för ponny på kort bana (20x40 m). FEI:s ponnyprogram går på lång bana men alla klubbar har inte tillgång till 20x60 ridhus.

Det rekommenderas att man ska använda sig av program på lång bana på storhästtävlingar. Har klubben bara 20x40 ridhus är det inget som förbjuder att man använder LAP:1 även till stor häst.

Betslingen är dock träns, det står uttryckligen på programmet.

man kanske kan ha LA:P1 på hästtävling, men jag har inte sett det iaf. men har man det är det träns som gäller.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 395
Senast: Emma-pemma
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Hermelin
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka