La Lb och allt sånt

Sv: La Lb och allt sånt

LD är den lättaste klassen, högst upp ser du vilka höjder det är. I en LD-bana ska det vara lätta hinder och inbjudande för hästarna att hoppa. Samma sak med LC, kanske att det kommer med lite mer "titthinder".
I LB får det vara med kombinationer, både med 1 och med 2 galoppsprång emellan, dock bara två-kombinationer.
I LA får det vara med trekombinationer. Jag TROR även att vattengrav får vara med i LA klasser.
För att rida MsvB måste man kvala (ha 10 poäng i LA klasser). I Dessa klasser blir banan ännu klurigare med trixiga vägar och så, samma sak gäller MsvA, men det blir ännu svårare. :P I svår klass ännu trixigare banor...

Det är vad jag har stött på, rätta mig gärna om jag har fel. :)

Sv: La Lb och allt sånt

Det finns en nalad trad har ovanfor som heter 'viktigt: hojder' Dar star det Vilka klasser/steg det finns och hur hogt det ar for varje kategori.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 489
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 810
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix