Kyrkans barntimme

Okej för att förtydliga, de hämtar barnen vid 13 och lämnar tillbaka dem vid 15. Information fick föräldrarna via lapp på barnets krok samma vecka som det drog igång. Då hade de redan varit och lärt känna barnen på förskolan. Och vi får så klart lov att säga nej.
Mer och mer som ser ut att det inte sköts tillräckligt fristående, enligt vad jag tycker.

D
Okej för att förtydliga, de hämtar barnen vid 13 och lämnar tillbaka dem vid 15. Information fick föräldrarna via lapp på barnets krok samma vecka som det drog igång. Då hade de redan varit och lärt känna barnen på förskolan. Och vi får så klart lov att säga nej.

Både @Imogen och @TinyWiny påpekar väldigt viktigt att det är orättvist att lägga problemet på barnet i situationen. Så jag kommer att ta kontakt med förskolechefen och tackar för de hjälpsamma länkar som jag fått i tråden.
Då hade jag ifrågasatt det enligt skolverkets lagar och regler. Absolut. Förmodligen har de dock redan tänkt på det och har ett bra svar (t.ex frivilligt och ej i förskolans regi).

Jag är läskunnig och fattade din poäng från början, ledsen men jag är varken dum i huvudet och har någorlunda koll på vad som gäller i skolan. Faktum kvarstår trots det - det här är med största trolighet inte i skolans regi.
Ursäkta, men var anser du att jag skrivit att du är dum i huvudet?!

du skriver "Frågan är väl hur långt man ska dra det - vår skola firar till exempel alltid lucia i kyrkan och barn från alla förskolor går och tittar på julkrubban. "
Jag svarade dig vad det faktiskt är som gäller, och att det är en ickefråga. Eftersom DU ifrågasatte hur långt man ska dra det?

De hämtas alltså på förskoletid, går iväg till en annan, religiöst aktivitet, och lämnas sen tillbaka på förskolan, alltså något som visst sker på förskoletid = förskolans ansvar!

De hämtas alltså på förskoletid, går iväg till en annan, religiöst aktivitet, och lämnas sen tillbaka på förskolan, alltså något som visst sker på förskoletid = förskolans ansvar!
Det kan vara så att de anses "stämpla ut" och sedan kommer tillbaka. Annars är det illa.
Men när info har gått via förskolan (inte privat mellan kyrkan och föräldrarna) så undrar jag om det varit tydligt nog för alla att veta att det som sker är utanför ansvar/försäkringar etc. som förskolan annars har.

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
764
Senast: Badger
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 779
Senast: Mineur
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 931
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar