Kyltäcke?

igbest

Trådstartare
Inser att jag kanske behöver kyltäcken till hundarna. Har haft ett från Hurtta tidigare men tyckte att det var dålig passform och klumpigt så det sålde jag vidare :(
Ge mig tips på bra och gärna smidiga kyltäcken till dvärgschnauzer :)
Vi har en kyldyna till tjejerna som dom ligger på ibland :)

Inser att jag kanske behöver kyltäcken till hundarna. Har haft ett från Hurtta tidigare men tyckte att det var dålig passform och klumpigt så det sålde jag vidare :(
Ge mig tips på bra och gärna smidiga kyltäcken till dvärgschnauzer :)
Vi har en kyldyna till tjejerna som dom ligger på ibland :)

Jag tror mer på kylvästar, har sett flera som använt såna på agilitytävlingar och de ser smarta ut, plus att jag är nojig när det gäller att kyla ländryggen och vill gärna undvika det.

Jag använder vanligt fejk-sämskskinn som jag lägger över hundarna om vi är på träning/tävling och det är varmt. De kan även ligga på det.
Kostade 29 kr på Jula till skillnad mot typ 129 kr som det kostar i djuraffär, med skillnaden att det är en hund på förpackningen på det senare.

Kultäckena är så himla tjocka så jag har alltid tänkt att de för hunden mer varm än kall...kylväst kanske är bättre, men inför en agilitytävling vill man väl knappast kyla ner viktiga muskelpartier?

Jag håller mig dock för det mesta till att spola av hunden.

Jag har haft Hööks kyltäcke till.min DS. Satt bra, men upplevde inte att det verkade göra så mycket varken till eller från.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka